X

آرشیف

برخی صندوق های رأئی تاهنوز به چغچران مر کز ولایت نرسیده است

برخی صندوق های رأئی  تاهنوز به چغچران مر کز ولایت نرسیده است

٣ سنبله ١٣٨٨ برابر با 25 اگست 2009

براساس اظهارات میرزازاده، مسئول کمیسیون انتخابات غور بنا بر صعب العبور بودن مناطق غور از 238 سایت رأی دهی صندوق های رأی مواصلت و تنها صندوقهای رأی از ولسوالی های تیوره، شهرک و لعل و سرجنگل به مرکز کمیسیون غور نرسیده است. قابل ذکر است که پروسه انتخابات در 238 سایت رأی دهی در ولایت غور با موفقیت انجام شد . به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper) به نقل از آینه، مردم شریف غور با روحیه وحدت ملی به پای صندوق های رأی رفته و رأیشان را استعمال نموده اند. در این ولایت هیچ گونه ناامنی در پروسه انتخابات بوجود نیامده همه ناظرین از جریان پروسه رأی دهی راضی به نظر می رسند و پروسه را شفاف خواندند. در همین حال فرماندهی امنیه غور در رابطه با حریق یک موتر توسط طالبان که این موتر اوراق رأی دهی را انتقال میداد چنین گفت که موتری که در ولسوالی تیوره در منطقه شیرباز از سوی مخالفین به آتش کشیده شد حاوی اوراق رأی دهی نبوده و فقط میز و دیگر وسایل پروسه انتخابات را حامل بوده و فعلا ما درصدد این هستیم که صندوق های رأی دهی را که هنوز به کمیسیون نرسیده است را هرچه سریع تر به این کمیسیون انتقال دهیم

 

یک موتر مربوط به دفتر یوناما  به آتش کشیده شد.

شنبه اول سنبله 1388 برابر با 22 اگست 2009

جام غور

طبق گزارش های واصله از ولسوالی تیوره افراد مسلح ناشناس یک عراده موتر دفتر مربوط به یونامارا در منطقه دوسنگ ولسوالی تیوره به آتش کشیدند.این موتر نسبت عوارض تخنکی در نیمه راه بدون سر نشین مانده بود که از طرف شب حریق شد وهمچنین یک موتر بار بری مردم محل در اثر انفجار ماین در منطقه دهن سر سبد  تخریب واما خسارات مالی وجانی در پی نداشت.این تحرکات طالبان در آستانه بر گذاری انتخابات وبعد از انتخابات در منطقه ولسوالی تیوره خیلی جدید وبی سابقه است.

 

 کتاب تاریخ امپراطوری غوریان از چاپ بر آمد

پنجشنبه 29 اسد 1388 برابر با 20 اگست 2009

جام غور

تاریخ امپراطوری غوریان چاپ دوم  "تاریخ مستقل دولت غوریان" است در چاپ دوم تمام اشتباهات طباعتی آن اصلاح گردیده است با یک مقدمه وگزارش وعناوین مقالات سیمینار غوری ها، تحت عنوان "تاریخ امپراطوری غوریان " مجددا"از چاپ برآمد. مصارف چاپ این کتاب راجناب محترم دیپلوم انجنیر عبدالرحمن غوری پرداخته است. این کتاب در موسسه انتشات خاور به تیراژ یک هزار نسخه انتشار یافت وفعلا" در دسترس هموطنان قرار دارد.

 

رأئی دهی در یکی از سایت های انتخاباتی تعطیل شد

پنجشنبه 29 اسد 1388 برابر با 20 اگست 2009

جام غور

طبق گزارشهای واصله از ولایت غور یکی از سایت های انتخاباتی  ریاست جمهوری وشورا های ولایتی در ولایت غور مورد حمله راکتی وسلاح خفیف افراد مسلح قرار گرفت ومتعاقباعملیه رأئی دهی در آن متوقف گردید.این سایت در منطقه دوسنگ ولسوالی تیوره در فاصله بین تیوره وپسابند قرار داشت حین آغاز پروسه رأئی دهی  افراد مسلح ناشناس از فراز کوه ها با فیر راکت وماشیندار مردم را از شرکت در انتخابات باز داشتند واما در سائر مناطق وولسوالی های ولایت غور انتخابات بصورت عادی بر گزار وتا ساعت 4 وده دقیقه عصر ادامه پیدا کرد. وطبق گزارشهای رسیده  در أغلب سایت ها شمارش آراء نیز در ولایت غور تکمیل گردیده است واما رسما أعلان نشده.

X

به اشتراک بگذارید

نظر تانرا بنویسد

نوشتن دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

مطالب مرتبط

پیوند با کانال جام غور در یوتوب

This error message is only visible to WordPress admins

Reconnect to YouTube to show this feed.

To create a new feed, first connect to YouTube using the "Connect to YouTube to Create a Feed" button on the settings page and connect any account.