آرشیف

2017-4-8

داؤد عطایی قندهاری

بازی دوگانهء امریکا در سوریه!

 

حمله موشکی امریکا به سوریه ؛ به چی معنا است؟ آیا امریکا واقعا بخاطر قتلعام شیمایی مردم سوریه توسط دولت بشار؛ این کشور را مورد حملهء موشکی قرار داده است؟ آیا واقعا سیاست واشنگتن نسبت به حکومت سوریه تغییر اساسی کرده و امریکا حقیقتا در صدد نابودی دولت سوریه می باشد؟؟ 

دولت ترامپ بارها علنا اعلان نموده که سیاست اصلی امریکا نابودی دولت بشاراسد نی، بلکه نابودی مخالفان دولت اسد می باشد! همین چند روز قبل سفیر امریکا در سازمان ملل و نماینده وزارت خارجه امریکا اعلان داشت که اولویت سیاست امریکا نابودی و برکناری بشاراسد، نی بلکه جنگ با داعش است! موضوع حمایت امریکا از بقای بشار انقدر رسوا و علنی شده که حتی بی بی سی، حمله موشکی امریکا به دولت بشار را چرخش صدو هشتاد درجهء در سیاست امریکا توصیف کرد!  

در تمام هشت سال حکومت اوباما ، امریکا با وجود اینکه ظاهرا با حکومت سوریه مخالفت کرده اما در عمل در کنار دولت بشار و همپیمنانش ، با دشمنان حکومت بشاراسد ( داعش) جنگیده است! 

در آگوست سال ٢٠١٣، حمله شيميايى سوريه به منطقه غوطه در نزديكى دمشق بيش از ١٠٠ كشته بر جا گذاشت و "خط قرمز" امرریکا را نقض كرد بازهم دولت اوباما با همه تهدیدات پوچ خود هیچ کاری به ضد دولت بشار اسد انجام نداد!! به نظر می رسد که حالا دونالد ترامپ با این موشک پرانیهای سردرگم، فقط می خواهد تا ان لکهء ننگ را از دامان امریکا پاک کند نه اینکه واقعا به دولت بشار لطمهء جدی بزند! 

سیاست اصلی امریکا در سوریه وتمام منطقه جنگیدن با اسلامگرایانی بوده است که با حضور نظامی امریکا و ناتو در کشورهای منطقه به مخالفت مسلحانه برخاسته اند! کسانی که امریکا با هجوم تبلیغاتی سرسام اور، آنها را تروریست و داعشی و دهشت افکن به دنیا معرفی کرده است!! 

بزرگترین موفقیت ائتلاف صلیبی به رهبری امریکا این بوده است که با استخدام سوشیا مدیا و سلاح رسانه ، افکار عمومی جهان را در کنترول خود گرفته و مخالفان مسلح تجاوزات خود را به تهمت تروریسم و داعیشی گری گرفتار ساخته و تجاوزات خود به کشورهای منطقه را تحت عنوان فریبندهء – جنگ با تروریسم – پرده پوشی کرده است!! 

در سوریه نیز هدف اصلی امریکا جنگ با دشمنان خودش که انها را تروریسم یا داعش می نامند ، می باشد، نه جنگ با حکومت بشاراسد! 

در حقیقت این خود امریکا و قوای ناتو بوده است که بشاراسد را مثل یک سگ هار به جان مخالفان خود انداخته و سوریه را به قتلگاه اسلامگریان مخالف امریکا مبدل ساخته است! این امریکا بود که پای ایران و روسیه را نیز به جنگ سوریه کشاند تا در یک بازی پیچیدهء سیاسی، مخالفان مسلح و مردمی خود را توسط ایران و روسیه و بشار قلع و قم بکند!! 

درحال حاضر هدف امریکا و صلیبیون اروپا در سوریه تداوم جنگ و می باشد! به همین دلیل سعی می کنند تا در سوریه نه دولت و نه مخالفان، نه توانند دست بالا را داشته و بر اوضاع مسلط بشوند! به محض اینکه دولت سوریه توانست براوضاع مسلط شود امریکا وارد عمل شده تا با تضعیف حکومت سوریه و تقویت مخالفان، به تداوم جنگ در سوریه کمک کرده باشد! 

بنده در نوشته های قبلی نیز بیان داشتم که سیاست اصلی امریکا در سوریه حفظ حکومت بشار به هدف تداوم جنگ های خونین در سوریه می باشد، به همین دلیل امریکا اجازه نمی دهد که نه حکومت سوریه و همپیمانانش و نه مخالفان دولت و همپیمانان عربش بر اوضاع مسلط بشوند ؛ چرا که در هردو صورت جنگ در سوریه پایان می یابد! در حالیکه هدف امریکا تداوم جنگ در سوریه می باشد! در عراق و افغانستان نیز امریکا دقیقا همین سیاست گرگ و میش را به هدف تداوم جنگ های فرسایشی در پیش گرفته است!!

بنده در نوشته قبلی نیز بیان داشتم که سیاست اصلی امریکا درسوریه را باید در دکترین جان کری جستجو کرد! جان کری می گوید که حکومت بشار همانند یک آهنربای قوی برای کشاندن اسلامگریان سراسر جهان به سوریه عمل می کند!!  یعنی وجود حکومت سوریه باعث می شود که اسلامگرایان اروپا و امریکا با پای خود به سوریه بیایند و امریکا با حفظ این آهنربای قوی سوریه را به یک دام و یک قتلگاه برای اسلام گرایان اروپا و خاورمیانه مبدل ساخته است! از یک طرف انها را توسط ایران و روسیه و بشار قلع و قم می کنند ؛ از طرف دیگر خود امریکا و صلیبیون اروپا در کنار کردها به ضد اسلامگرایانی که امریکا آنان را تروریسم و داعش می نامند می جنگد! 

در عراق و افغانستان نیز همین بازی درجریان است! چرا امریکا اجازه نمی دهد تا فتح موصل و تکریت در عراق به سرانجام برسد؟؟ چرا امریکا اجازه نمی دهد تا کانون های جنگ کندوز و هلمند در افغانستان خاموش بشود؟؟ چون در انصورت ائنلاف صلیبی به رهبری امریکا دیگر دلیلی برای تداوم تجاوزات خود به کشورهای مهم و نفت خیز منطقه نخواهد داشت! 

به نظر بنده بشاراسد، روسیه و ایران بیشتر از ان که دشمن و رقیب امریکا باشند در حقیقت رفیق و همبازی سیاست های ائتلاف صلیبی به رهبری امریکا در منطقه هستند! دشمن اصلی آنها اسلامگرایان مردمی مخالف تجاوزات سپاهیان صلیبی به کشورهای اسلامی می باشند! دشمن اصلی امریکا اسلام و مسلمانان هستند، نه ایران و روسیه یا حکومت بشار اسد!! 

 امریکا حتی داعش و تروریسم را نیز به هدف تخریب وجهه مسلمانان به وجود اورده  تا بدین وسیله تجاوزات خود به کشورهای اسلامی را موجه جلوه دهد! 

 

( داؤدعطایی – قندهاری ماه حمل 1396)