X

آرشیف

اختلاف سران وحدت ملی
در انتخابات دو سال قبل ، دوتیم عمده با همدیگر بیشترین کنایه ، کتره و بد ورد را گفتند ، بیشترین رای آوردند و بیشرین تقلب را داشتند. ازبعضی طرفداران کله داغ هر کدام آنها نیز ، از هرکله صدایی : یکی گفت « مره پدری کسی از ولایت دور کرده نمیتواند» و آن دیگری می گفت ما با «دوستم» اتحاد کردیم که انتخابات را ببریم آنگاه تقسیم : « پشک مجلسی پدر از او و اسپ بد معاش بابا از ما». بعد از انتخابات در سایۀ تقلب های دو تیم قهرمان ، بحران خطرناکی اوج گرفت که جهان حیران ماند. آنگاه میانجی روز گار دست به کار شد و از هردو تیم دو گانگی های بهم چسپیده ساخت، که باید سمنک واری می چسپیدند اما شاید سرگین خرس واری می پاشیدند(نیروهای طبیعی جذب و دفع)، چارۀ دیگری نبود.  شرایط لازم و کافی تعهد ، یکی قانون معاهده و دومی ضمانت اجرایش است. اما قانون تعهد ، گویا و ضع شد لیکن داور(رفری) وجود نداشت که با «فول »هریک ، فوراً کارت سرخ یا زرد نشان می داد و ناقض عهد را بجایش می نشاند که نشد یا امکان نداشت.
هی میدان و طی میدان ، روزگار کشور به اینجا کشید: در سرتاسر مملکت جنگ خانمان سوز جریان دارد ، از همه جا بوی خون می آید، در خانه خانۀ مردم ماتم است و کارد به استخوان ملت رسیده ، اما بر سری همین استخوان« جنگ سران ما» . بلی هموطن عزیز! ما مردم بسیار دلیر، با غیرت ، بی نظیر، با انصاف و باطور هستیم ، همه بی تعصب، همه عادل ، همه معصوم ، همه پاکیزه ، همه با بصیرت ، همه عاقل ، همه حقجو و همه متحد .
بیا که بخش کنیم مال پدر را *** چلیم و سرچلیم پالان خر را
X

به اشتراک بگذارید

نظر تانرا بنویسد

نوشتن دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

مطالب مرتبط

پیوند با کانال جام غور در یوتوب

This error message is only visible to WordPress admins

Reconnect to YouTube to show this feed.

To create a new feed, first connect to YouTube using the "Connect to YouTube to Create a Feed" button on the settings page and connect any account.