آرشیف

2021-12-14

جام غور

والی غور برادامه کارساخت شاهراه غور – کابل تاکید می کند.

مسئولان محلی غور امروز ضمن دیدار از بخش های مختلف شاهراه غور – کابل بر تداوم کار ساخت و ساز این شاهراه تاکید کرده و از مسئولان مرکزی خواستند تا در این بخش توجه ی جدی کنند.

مولوی احمدشاه دین دوست، والی غور می گوید، هرچند کار بازسازی این شاهراه هم اکنون متوقف است، اما آنان تلاش می کنند تا هرچه زودتر کار این پروژه را دوباره روی دست گیرند.

به گفته وی، ساخت شاهراه غور – کابل در رشد اقتصادی و بهبود وضعیت زندگی مردم تاثیرات مثبت و سازنده را می گذارد.

موصوف گفت:« اعمار شاهراه ها مسئولیت دینی و اجتماعی همه است وما موضوع بازسازی و اعمار شاهراه غور – کابل را با مسئولین امارت اسلامی در مرکز کشور در میان می گذاریم تا کار آن بزودی آغاز شود، چون این پروژه برای مردم هم اقتصادی و هم حیاتی است.»

ازسوی هم حاجی رحمت الله امانی، رئیس مالی و اداری مقام ولایت غور، خرابی شاهراه ها را ا ز چالش های عمده اقتصادی و ترانسپورتی دراین ولایت عنوان می کند.

موصوف دلیل توقف ساخت شاهراه  غور – کابل را بی توجه ی شرکت های قرار داد کننده می داند و می گوید:« توقف کار شاهراه غور – کابل و غور – هرات مربوط به شرکت ها است، ما از این شرکت ها می خواهیم تا کار این پروژه حیاتی را شروع کنند تا برای مردم و مسافرین سهولت ایجاد شود.»

مسئولان فرهنگی امارت اسلامی غورنیز ضمن تاکید بر ساخت شاهراه مرکزی می گوید که سالهاست مردم این ولایت از نور برق و سرک محروم اند و در مشکلات زیادی به سر می برند.

مولوی عبدالحی زعیم، رئیس اطلاعات و فرهنگ غور از مسئولان مرکزی امارت اسلامی می خواهد که برای رفع چالش ها و نیازمندی های مردم این ولایت تلاش کنند تا همه بتوانند در آسایش زندگی کنند.

مقامات امنیتی امارت اسلامی غور نیز که در این سفربا والی غور بودند از تامین امنیت شاهراه های این ولایت اطمینان داده و از شرکت های قرار داد کننده خواستند تا کار شان را آغاز کنند.

براساس گفته های مسئولان حکومت پشین، قرار بود شاهراه غور – کابل به طول چهل متر و شاهراه غور – هرات به طول یازده کیلومتر اسفالت شود. اما به دلیل تحولات اخیر کشور این پروژه هم اکنون نیمه کاره باقی مانده است.

معروف سیدی