آرشیف

2017-12-28

جام غور

نهادهای حامی رسانه‌ها و خبرنگاران غور در یک نشست خبری مسئولان اداره محلی و مقام‌های امنیتی این ولایت را در پیوند به سوزاندن رادیوی محلی سرحد به بی‌پروایی متهم کردند.

عبدالقدیرغفوری، رئیس اتحادیه ملی خبرنگاران و غلام ربانی هدفمند، مسئول کمیته مصئونیت خبرنگاران غور می‌گویند از حمله بر رادیو سرحد چهار روز می‌گذرد اما تا اکنون مسئولان اداره محلی و مقام‌های امنیتی غور برای شناسایی و بازداشت عاملان این رویداد هیچ اقدامی نکرده‌اند.

به گفته آنان، آمرامنیت و سرپرست فرماندهی پولیس غور همراه با مسئولان نهادهای حامی خبرنگاران درهمان شب رویداد به محل رفته‌اند ولی نتیجه بررسی‌های خود را به نهادهای حامی رسانه‌ها غلط گزارش داده‌اند.

نهادهای حامی رسانه‌ها در غور می‌گویند در حالی که بررسی‌های پولیس نشان دهنده آن بود که این رادیو با انداختن پطرول سوزانده شده بود ولی مسئولان امنیتی غور به دلیل بی توجهی به نهادهای حامی رسانه‌ها، آن را انفجار بالن گاز خوانده بودند.

این نهادها گفتند که سخنگوی فرماندهی پولیس غور با آنکه در این ولایت حضور ندارد اما نتیجه بررسی‌ها را این گونه گزارش کرده است.

ازسوی دیگر فعالان مدنی و خبرنگاران در این ولایت با انتقاد از حکومت در برابر بی‌توجهی به بررسی‌ها و دستگیری عاملان به آتش کشیدن رادیو سرحد می‌گویند که هیچ گاه آزادی بیان خاموش نخواهد شد.

تلاش کردیم تا دیدگاه مسئولان امنیتی غور را داشته باشیم ولی موفق به این کار نشدیم.

غلام ناصر خاضع، والی غور هم با آنکه کم کاری نیروهای امنیتی در این ولایت را تائید نکرد اما گفته اداره محلی در تلاش بررسی‌های بیشتر و بازداشت عاملان این رویداد است.

والی غور باور دارد که رادیو سرحد از سوی افراد ناشناس و با استفاده از بنزین سوزانده شده است.

یک‌شنبه شب افراد ناشناس بر ساختمان رادیو سرحد در فیروزکوه، مرکز ولایت غور حمله کردند و با استفاده از بنزین، استدیو و تمام تجهیزات این رادیو را به آتش کشیدند.

این اقدام انتقادهای تند نهادهای حامی خبرنگاران و رسانه‌ها را در پی داشته است.

پنجشنبه ۷ جدی ۱۳۹۶ برابر است با ۲۸ دسامبر ۲۰۱۷
نویدالله پژواک
وبسایت جام غور