آرشیف

2015-12-16

جام غور

معاون والی غور و سه تن دیگر ممنوع الخروج اعلام شدند

چهارشنبه 25 قوس 1394 برابر است با 16 دسامبر 2015
پژواک

چهار تن به شمول معاون والى غور که در پيوند به اختلاس پروژه هاى ساختمانى به څارنوالى معرفى گرديده بودند، اکنون ممنوع الخروج اعلام شدند.
سيما جوينده والى غور، هفتۀ گذشته درنشست خبرى گفته بود که محمدامين توخى معاون ولايت، غلام محمد پيمان رييس مالى و ادارى ولايت، محمد يوسف دانيارمستوفى ولايت و تاج محمد مديرتدارکات قوماندانى امنيه، درارتباط به پنج پروژۀ ساختمانى قوماندانى امنيه به څارنوالى اين ولايت معرفى گرديده اند.
وى گفته بود که آنها پنج پروژه ساختمانى مربوط قوماندانى امنيه رابه هزينۀ ١١٧ ميليون افغانى، به شرکت ها خلاف قانون و به نرخ گزاف داده و درآن حيف و ميل نموده اند.
اکنون اين چهار تن، براساس دو مکتوبى که کاپى در دسترس قرار گرفته، ممنوع الخروج اعلام شده اند.
در مکتوبى که ازطرف ولايت، عنوانى قوماندانى امنيه ارسال گرديده هدايت داده شده است که توخى، پيمان، دانيار وتاج محمد، به ارتباط قضاياى پنج پروژه قوماندانى امنيه تحت تحقيق قرار دارندو مقام ها با ادارات مربوطۀ خود، کتباً هدايت دهند که اين افراد الى ختم تحقيقات و ارجاع دوسيه به مراجع مربوطه، نمى توانند ازاينو لايت خارج شوند.
درپاى اين مکتوب، سيما جوينده والى غور امضا نموده است.
همچنان درمکتوب ديگرى ازسوى څارنوالى استيناف به دفتر والى غور نگاشته شده است که اين چهار تن، در رابطه به پنج پروژۀ قوماندانى امنيه تحت تحقيق بوده و نمى توانند که غور را ترک کنند.
اما مستوفى ولايت غور،ملوث بودن درحيف وميل پروژه هاى ساختمانى را به شدت رد نموده و گفت که حاضر است مطابق قانون به څارنوالى پاسخ بدهد.
دانيار علاوه کرد: "من امروز ميخواستم براى اجراى امور به کابل بروم که مکتوب رسيد که نمى توانم از غور خارج شوم."

پژواک