آرشیف

2020-12-17

جام غور

مساعدت هموطنان خارج کشور به ورثه شهدای موتربمب شهر فیروزکوه
هموطنان و دوستان مقیم خارج کشور خانواده های شهدای حادثه خونین موتر بمب شهر فیروزکوه را کمک غذایی نمودند.
یک هموطن غوری که نمیخواهد نامی از وی برده شود، برای کمک به ورثه شهدای موتربمب مورخ ۱۸ اکتبر ۲۰۲۰ در شهر فیروزکوه، مرکز ولایت غور، فراخوان آنلاین مساعدت را راه اندازی نمود که بعد از مدت هموطنان و دوستان وی مبلغ (۱۲۰۰) دالر امریکایی را بخاطر مساعدت به خانواده های قربانیان این رویداد جمع آوری نمودند.
بعد از جمع آوری و ارسال پول از بیرون کشور به ولایت غور افراد خییر دیگری نیز در شناسایی ورثه قربانیان حادثه و خرید مواد غذایی تلاش نمودند و این مساعدت های بیرون مرزی هموطنان و دوستان را برای 12 فامیل ورثه شهدا در شهر فیروزکوه و ولسوالی های این ولایت توزیع نمودند.
این افراد خییر می گوید که برای هر فامیل ورثه شهدا به ارزش 100 یکصد دالر امریکایی آرد، روغن، برنج، چای و شکر را خریداری نموده که میتواند نیازمندی های شش ماه این فامیل ها را مرفوع نمایند.
عبدالظاهر یکتن از ورثه شهدای موتربمب شهر فیروزکوه از مساعدت هموطنان بیرون مرزی و دوستان خیر ضمن ابراز قدردانی به بخش خبر وبسایت جام غور از وضعیت فامیل نور احمد فرزند محمد که در این رویداد شهید شده بود، چنین گفت:" نور احمد سالها تلاش کرد تا راه بهتری برای تامین معشیت خانواده اش پیدا نماید، وی توانست اخیرا موتر سراچه بخرد تا از این راه با انتقال مسافران از شهر به دهات و ولسوالی ها و برعکس آن، نیاز های زندگی خانواده 9 نفری اش را تامین نماید؛ اما دیری نگذشت که در انفجار موتربمب شهر فیروزکوه خودش شهید شد و موترش نیز به گونه کامل تخریب گردید. حالا سرپرستی خانواده نسبتا بزرگ نوراحمد بدوش پدر سالخورده و مریض اش است، طفل سه ساله شهید نور احمد با گذشت دوماه از شهادت پدرش، حالا هم برای برگشتنش لحظه شماری میکند و هرگاه برای خواستن چیزی گیریه میشود با تسلی اینکه پدرش از راه میرسد، دیگر گیریه هایش را بس و انتظار رسیدن پدرش را می کشد".
پنجشنبه 17 قوس 1399
نویدالله پژواک
وبسایت جام غور

 

مساعدت هموطنان خارج کشور به ورثه شهدای موتربمب شهر فیروزکوه