آرشیف

2021-12-2

جام غور

مسابقات ورزشی در ولایت غور پس از چهارماه توقف دوباره ازسرگرفته‌ شد.
مسابقات ورزشی در ولایت غور پس از چهارماه توقف دوباره ازسرگرفته‌ شد.
مسابقات ورزشی در ولایت غور پس از چهارماه توقف دوباره ازسرگرفته‌ شد.
مسئولان ورزشی غورمی‌گویند که آنان از یک هفته به اینسو مسابقات ورزشی را به هدف رشد و تشویق جوانان به ورزش و همچنان جلوگیری از فرار جوانان به خارج از کشور، دراین ولایت آغازکرده اند.
جان محمد حیدری، رئیس فدراسیون فوتبال غور می‌گوید:« ما خوشبختانه از یک هفته به اینسو مسابقات ورزشی را در بخش‌های مختلف آغاز کردیم که اولین مسابقات ورزشکاران ما پس از چهارماه توقف بین کلپ‌های پاورلیفتینگ درمرکز شهر برگزارشد و همچنان مسابقات لیگ دسته اول فوتبال را در ولسوالی دولت‌یار افتتاح کردیم و همین قسم امروز هم مسابقات فوتسال را در شهرآغازکردیم.»
آقای حیدری می‌گوید، مسابقات لیگ دسته اول فوتبال این ولایت بین هشت تیم و مسابقات فوتسال بین ۱۲ تیم برگزار می‌شود که این رقابت‌ها دو هفته را نیز در برخواهد گرفت.
به گفته آقای حیدری، درافتتاح این مسابقات افزون بر اشتراک مسئولان فدراسیو‌ن‌ها همچنان مسئولان محلی امارت اسلامی نیز حضور یافته و از برگزاری چنین مسابقات ورزشی اعلام حمایت کرده اند.
براساس گفته های مسئولان فدراسیون فوتبال غور، این بار نخست مسابقات فوتبال است که در زمان حاکمیت امارت اسلامی دراین ولایت برگزار شده است.
ازسوی هم شماری از ورزشکاران این ولایت از مسئولان امارت اسلامی می‌خواهند تا زمینه‌های بهتری ورزش را به آنان فراهم کنند تا بتوانند به ورزش شان ادامه دهند.
سنگین یکی از فوتبالستان در ولایت غور می‌‌گوید:« ما از مسئولان محلی و مرکزی تقاضای این را داریم تا از ورزش و ورزشکاران حمایت کنند و زمینه رشد و پیشرفت را بیشتر فراهم کنند تا ما بتوانیم ورزش کنیم،‌ صحتمند باشیم و دست‌ آوردی داشته باشیم.»
این مسابقات تحت نام «جام‌امن» و گزینش تیم قهرمان جهت اشتراک در مسابقات لیگ قهرمانان فوتسال زون برگزار شده است.
معروف سیدی