آرشیف

2022-1-29

جام غور

متقاعدان غوری خواستار پرداخت معاش‌های‌شان از سوی امارت اسلامی‌اند.

شماری از این متقاعدان می‌گویند، با آنکه چندماه از پرداخت حقوق شان می‌گذرد، اما تاهنوز به دلایل نامعلومی حقوق سال جاری شان را دریافت نکرده‌اند.

آنان از مسئولان محلی و مرکزی امارت اسلامی می‌خواهند که حقوق شان را پرداخت کنند تا آنان بتوانند نیازمندی شان را رفع کنند.

دوست محمد، یکی از ده‌ها مامور باز نشسته حکومت پیشین در ولایت غور است که از چندماه به اینسو به دلیل عدم پرداخت حقوق بازنشستگی و تأمین نفقه‌ای خانواده 9 نفریش سرگرم عریضه نویسی است.

او، از مسئولان حکومت امارت اسلامی خواهان پرداخت حقوق تقاعدی اش است.

عبدالظاهر رفیق، از دیگر بازنشستگان حکومت پیشین در ولایت غور که او نیز عریضه در هوای سرد زمستان عریضه نویسی می کند می گوید، او پس از تقاعدش دیگر درآمدی نداشته و تنها با دریافت حقوق تقاعدی‌اش زندگی خود و خانواده اش را می گذرانده است که امسال تاکنون همین را هم دریافت نکرده‌است.

او از مسئولان امارت اسلامی می خواهد تا حقوق تقاعدش را اجرا کنند.

درهمین حال مولوی عدالواحد حماس، سخنگوی والی غور می گویند، آنان تقاضاهای بازنشستگان را با مقامات مرکزی امارت اسلامی شریک ساخته و در تلاش‌اند، تا پس از فیصله کابینه کشور حقوق و امتیازات متقاعدین را پرداخت کنند.

براساس گفته‌های مسئولان درمحلی غور، دراین ولایت 231 فرد بازنشسته وجود دارد که از این میان 36 تن نظامی،121 تن ملکی و همچنان 57 تن از بازمانده گان ملکی و 17 تن نظامی دراین ولایت وجود دارد.

نویسنده: معروف سیدی