آرشیف

2021-7-28

جام غور

عدم دسترسي به آب آشاميدني صحي يكي ازمعضلات بزرگ باشنده گان غور است
ازلحاظ صحی، دسترسی افراد یک جامعه به آب آشامیدنی صحی یک امرضروری پنداشته میشود وهر انسان به خاطری امرار حیات نیاز به استفاده از آب صحی دارد.
اماگزارش ها درمرکز ولایت غور حاکیست که بخشی اعظمی از ساکنان این شهر از دسترسی به آب آشامیدنی صحی محروم هستند.
درحالیکه گفته می شود بعد ازسقوط رژیم طالبان در افغا نستان ملیون ها دالر به هدف تامین آب آشامیدنی صحی درکشور و ولایت غور به مصرف رسیده، اما باوری تعدادی زیادی از ساکنین غور در بخش اعظمی از باشنده گان این شهر هنوزهم با مشکلات ناشی ازنبود آب آشامیدنی صحی کافی، دست و پنجه نرم می کند.
دو تن از باشنده گان این ولایت در صحبت به رادیو صدای عدالت از پروژه آب رسانی شهرک مهاجرین یاد آور شده می گویند که این پروژه آب رسانی به قیمت بسیارگزاف کار شده ولی آّب شان به صورت دوامدارد نمی باشد.
آنان ریاست انکشاف دهات را مسئول این پروژه میدانند و می گویند که این پروژه رابه صورت درست مدیریت کرده نتوا نستد.
از سوی هم غلام غوث سلطانی رئیس انکشاف دهات در گفتگو به رادیو صدای عدالت گفت این اداره در بخش های پروژه های زیربنایی، ترانسپورتی ، زراعتی ، ونلدوانی در مناطق شهرفیروزکوه کار کرده است.
به گفته آقای سلطانی درسال های اخیر 90 پروژه عام المنفعه بزرگ وکوچک از برنامه های مختلف به همکاری نهاد های کمک رسانی در این ولایت تطبیق شده است.
وی می افزاید که در حال حاضر تعدادی زیادی از پروژه های این اداره در ولسوالی های لعل وسرجنگل، دولتیار، شهرک، تولک پسابند، و ساغر تحت کار می باشد که در سال جاری کاری ساختمانی آنها تکمیل خواهد شد و باشنده گان آن مناطق از بهره این پروژه ها مستفید خواهد شد.
این در حالیست که بیشتر مردم در سراسر ولایت غور از آب دریا ها، چشمه ها و چاه ها برای آشامیدن استفاده می کنند که اکثرا پاک نیستنداز آن استفاده می کنند.
فیروزکوه – رادیو صدای عدالت
۶ اسد ۱۴۰۰