آرشیف

2014-12-9

جام غور

شوراي علما: از تظاهرات تحقير آميز و استفاده از اماكن مقدس خود داري گردد

سه شنبه ۱۸ قوس ۱۳۹۳ برابر است با ۹ دسامبر ۲۰۱۴
نویدالله پژواک
وبسایت جام غور
 
شوراي سرتاسري علماي غور در يك گردهمايي و صدور قطعنامه از افراد رهبري كننده تظاهرات و شهروندان فيروزكوه خواستند تا از تحقير و توهين شخصيت ها در تظاهرات و استفاده از اماكن مقدس به هدف خواست هاي دنيوي، خود داري نمايند.
اين شورا استفاده از مساجد در گردهمايي هاي دنيوي را خلاف موازین شرعی دانسته و گفتند كه تظاهر كنندگان با كفش هاي شان داخل مساجد ميشوند كه اين كار شان خلاف اصول اسلامي است.
روز گذشته شهر فيروزكوه شاهد دو گروه از تظاهر كنندگان بود كه يكي آنان شعار هاي زنده باد و مرده باد و الفاظ ركيك را بر سرپرست مقام ولايت و گروه ديگر چنين شعار ها را بر سيما جوينده وكيل منتخب مردم غور در پارلمان، سر ميدادند.
حاجي مولوي عصمت الله نديم رئيس شوراي سرتاسري علماي غور كه در جمع از علما صحبت ميكرد، تظاهرات مسالمت آميز را حق شهروندان دانسته، اما تحقير و توهين افراد، بلند شدن آواز زنان در میان مردم و سرازیر شدن زنان به جاده ها را خلاف موازين شرعي و انساني عنوان كرد.
آقاي نديم گفت كه دادخواهي بايد از مراجع عدلي و قضايي پيگيري شود، نه اينكه تعداد از افراد به هدف نهادينه ساختن اهداف شخصي، ديگران را مورد تحقير و توهين قرار دهند.
رئيس شوراي علما ميگويد كه تظاهرات در غور به نحو مسايل قومي و سمتي را دامن زده كه بيشتر اوقات اين تظاهرات با خشونت ها همراه بود؛ وي گفت، در گذشته جواناني را از دست داديم كه تا حال حتي به خانواده هايشان تسليت گفته نشده است.
در قطعنامه ي كه از سوي شوراي علماي سرتاسري غور صادر شد، ماده هاي مهم آن ازين قرار است:

  • تظاهرات كه سبب نفاق و بي نظمي بين مردم ميشود نادرست است و بايد از آن جلوگيري کرد.

  • به اساس فرمان رئيس جمهور پيشين و فعلي، شهرك رهايشي معلمان از حقوق حقه آنان بوده و بايد از طريق مراجع برايشان نمرات رهايشي توزيع گردد.

  • از مبارزه نيروهاي امنيتي در برابر فساد اخلاقي تقدير مينمايم.