آرشیف

2021-11-26

جام غور

شفاخانه اختصاصی طبیبان نور در فیروزکوه مرکز غور به فعالیت آغاز نمود.
صبح امروز محفلِ افتتاحیه، با حضور والی مقام ولایت، رئیس ارشاد، حج‌ و اوقاف، رئیس صحت عامه، آمرین شفاخانه ولایتی و شفاخانه کوید ۱۹، علمای دین و شماری از داکتران حضور داشتند برگزار گردید.
مولوی احمدشاه دین دوست والی غور از ایجاد این شفاخانه ابراز خرسندی نموده و گفت: ولایت غور از جمله‌‌ی محروم ترین ولایات در افغانستان بشمار میرود، این ولایت ضرورت جدی به همچو مراکز صحی دارد، ما مطمعین هستیم که با ایجاد این شفاخانه، برای مردم سهولت های زیادی ایجاد میشود وی از دست اندرکاران این مرکز درمانی خواست تا با حسن نیت نیک و با ایمان داری برای مردم خود خدمات صحی بهتری را عرضه کنند.
داکتر عبدالستار موفق رئیس صحت عامه، مولوی شجاع الدین محمدی عالم دین، داکتر‌ محمدناصر اعلم مسئول این شفاخانه و رئیس ارشاد، حج‌ و اوقاف، از جمله سخنرانان این محفل بودند و هریک به نوبه خود از ایجاد این شفاخانه استقبال نموده و برای دست اندرکاران شان موفقیت آرزو نمودند.
داکتر محمد ناصر اعلم مسئول این شفاخانه گفت: هدف ما از ایجاد این مرکز درمانی نبود مرکز مجهز صحی در این ولایت است که مردم ما بخاطر تداوی مریضان شان خارج‌از ولایت سفر نکنند و در این شفاخانه با هزینه کمتر مدوا شوند.
وی افزود این مرکز درمانی دارای بیست بستر است و در بخش های (جراحی عمومی، داخله، چشم ، اعصاب و روان، ترک اعتیاد، ارتوپیدی، گوش و گلو، داخله عمومی، داخله اطفال، نسائی ولادی، دندان و خدمات تشخیصوی و با تجهیزات طبی از قبیل”التراسوند ، اکسیری دیجیتال، لابراتوار معیاری،گراف قلب ،گراف مغز و ایکوکاریدوگرافی”. فعالیت خود را تحت نظر متخصصین با تجربه آغاز نموده ایم و ما باورمند هستیم که این مرکز صحی برای باشندگان غور سهولت می آفریند.
قابل ذکر است که این شفاخانه اختصاصی با ابتکار داکتر محمد ناصر اعلم و داکتر طاهر مجیدی با هزینه هنگفت، در مرکز فیروزکوه با امکانات پیشرفته طبی و داشتن بیست بستر در یک تعمیر استندرد و آمبولانس حمل و نقل ایجاد و به فعالیت آغاز نموده است.
رادیوفیروزکوه ۳ قوس ۱۴۰۰