آرشیف

2019-11-21

جام غور

سربازان ولایت غور از دکان‌داران بدهکارند و مواد غذایی ندارند

شماری از مسئولان محلی و مقام‌های امنیتی 7 ولسوالی غور می‌گویند، بیش از سه ماه می‌شود که نیروهای پولیس این ولسوالی‌ها مواد خوراکی ندارند و از دکان‌داران نیز بدهکاراند.
ولسوالی‌های شهرک، تولک، تیوره، دولینه، پسابند، چهارسده و ساغر غور شامل این ولسوالی‌ها هستند.
ولسوالان این ولسوالی‌ها به رادیو سرحد می‌گویند که بارها این موضوع را با مقام ولایت در میان گذاشته‌اند، اما هنوز هیچ توجهی در این زمینه صورت نگرفته است.
محمد کبیری، ولسوال شهرک غور می‌گوید، یکی از علت‌هایی که سربازان پولیس نمی‌توانند در برابر دشمن مقاومت کنند، نرسیدن اعاشۀ آنان سر وقت است.
سلیمان یوسفی، ولسوال تولک غور هشدار می‌دهد و می‌گوید که اگر به این وضعیت سربازان پولیس به زودی رسیده‌گی صورت نگیرد، شماری از این سربازان وظیفۀ خود را ترک خواهند کرد.
حبیب‌الرحمان ملک‌زاده، فرمانده پولیس ولسوالی تیوره می‌گوید که مواد خوراکی سربازان از سه ماه به این‌سو تمام‌شده و این سربازان از بابت خرید مواد غذایی از دکان‌داران این ولسوالی، نیز بدهکارند.
طاهر افضلی، ولسوال دولینه با ابراز نگرانی می‌گوید، با تلاش‌های زیاد و تماس‌هایی که با مقام‌های امنیتی این ولایت داشتند هنوز به این مشکل رسیده‌گی نشده است.
مسئولان محلی این ولسوالی‌های غور هم‌چنان می‌گویند که گروه طالبان تمام راه‌های منتهی این ولسوالی‌ها به مرکز ولایت را ماین‌گذاری کرده‌اند و کسی نمی‌تواند به این ولسوالی‌ها رفت‌وآمد کند.
فعالان مدنی غور نیز این موضوع را نگران‌کننده می‌خوانند و می‌گویند که مسئولان دولتی نباید از نیروهای امنیتی گرسنه انتظار تأمین امنیت داشته باشند.
اما عبدالحی خطیبی، سخنگوی والی غور می‌گوید که در حال حاضر تنها در دو ولسوالی پسابند و چهارسده در بخش فرستادن مواد خوراکی به سربازان پولیس مشکل وجود دارد و در دیگر ولسوالی‌ها مواد خوراکی سربازان فرستاده شده است. به گفتۀ او، در این دو ولسوالی‌ به علت بسته‌بودن راه‌های زمینی مواد خوراکی به پولیس نرسیده است.