آرشیف

2023-12-22

جام غور

رِکورد تازه‌ی مرد برفی افغانستان
عبدالقاسم فردوسی ورزش‌کار رشته‌ی بوکس در ولایت غور که به مرد برفی افغانستان شهرت دارد، تمرینات زمستانی‌ش را به حمایت از خانواده‌های بی‌بضاعت و کودکان کار در کوه پایه‌های سیاه‌کوه “بندبایان” آغاز کرد.
این ورزش‌کار غوری می‌گوید که به هدف بلندکردن صدای فقر و ناداری مردم، جمع‌آوری کمک به نیازمندان و حمایت از کودکان کار این تمرینات را با شماری دیگر از ورزش‌کاران این ولایت انجام داده‌است.
او می‌افزود،« این‌بار به هدف کمک و یاری رساندن برای خانواده‌های بی‌بضاعت و کودکان کارگر در آغازین روزهای زمستان سرد ولایت غور با ثبت رکورد تازه‌ی بیش از سه‌ ساعت زیر برف خوابیدم، امیدوارم روزی برسد، که هیچ کودکی در کشور مان از لبخند و خوش‌بختی محروم نباشد، برای این هدف نیکو و زنده نگهداشتن آینده‌ی نسل جوان یک کارزاری جمع‌آوری کمک را برای خانواده‌های فقیر و اطفال آسیب پذیر در ولایت غور راه اندازی کرده‌ایم»
عبدالقاسم فردوسی از نهادهای امداد رسان ملی و بین‌المللی و همچنان حکومت امارت اسلامی افغانستان می‌خواهد که برای خانواده‌های بی‌بضاعت کمک‌رسانی کرده و همچنان کودکان کار را حمایت کنند.
آقای فردوسی در این تمرینات بیش از “سه‌ساعت” را با بدن برهنه زیر برف خوابیده و رِکورد تازه‌اش را به ثبت رسانده‌است، این ورزش‌کار غوری سال گذشته رکورد “سه‌ساعت” زیر برف را ثبت کرده بود.
جمعه ۱ جدی ۱۴٠۲