آرشیف

2023-5-20

جام غور

باشنده‌گان ولسوالی دولینه غور خواهان استخدام داکتران متخصص و ارتقای کلینیک ولسوالی شان هستند
باشنده‌گان ولسوالی دولینه غور می‌گوینده با آن که این ولسوالی بیشترین نفوس را در خود جا داده است و از نگاه سوق‌الجیشی این ولسوالی کوهستانی و از سوی هم سردترین زمستان‌ها ی را سپری می‌کند، تنها در این ولسوالی یک کلینیک صحی بدون داشتن داکتر متخصص و جراح با چند تن قابله و نرس وجود دارد که در بخش صحت برای مردم این ولسوالی عرضه خدمات می‌کند.
عبدالبشیر و سید محمد باشنده‌گان ولسوالی دولینه غور به آژانس باختر می‌گویند: در کلینیک شان داکتر متخصص، داکتر جراح و داکتر نساءی ولادی وجود ندارد، از سوی هم خدامات این کلینیک برای شان بسنده نیست، آنان مجبور هستند بخاطر تداوی مریضان خود چندین کیلومتر فاصله مسیرهای صعب‌العبور را طی کنند، تا مریضان خود را به فیروزکوه مرکز غور یا به ولایت هرات جهت تداوی انتقال دهند.
آنان هم‌چنان از مسئولین امارت اسلامی در مرکز و از اداره محلی غور می‌خواهند که به این مشکلات شان رسیدگی شود و در بخش استخدام داکتران متخصص بخصوص داکتران طبقه اناث و هم‌چنان ارتقای کلینیک شان توجه صورت گیرد.
با این حال مسئولین در کلینیک ولسوالی دولینه غور به آژانس باختر می‌گویند: با آن که این ولسوالی با داشتن بیشترین نفوس و کوهستانی بودن آن در تمام بخش‌های مشکلات خود را داشته و دارد هم‌چنان در بخش صحت نیز با مشکلات زیادی رو به رو است‌.
این مسئولین نیز خواهان ارتقای کلینیک این ولسوالی از هر نگاه شدند و می‌گویند: پرسونل فعلی این کلینیک و امکانات که در آن وجود دارد؛ نظر به وضعیت فعلی این ولسوالی برای باشنده‌گان آن بسنده نیست و عرضه خدمات صحی آن طور که باید صورت گیرد امکان پذیر نیست.
این مسئولین هم‌چنان می‌گویند: با نبود داکتر متخصص و جراح در این کلینیک مجبور هستند مریضان که تداوی شان به این کلینیک امکان پذیر نباشد، به شفاخانه ولایتی غور معرفی و مراجع کنند که این مشکلات شان با فرا رسیدن فصل زمستان زیاد تر می‌شود چون در فصل زمستان هر ازگاهی مسیرهای ولسوالی دولینه با مرکز ولایت غور مسدود می‌شود و از سوی هم کمبود وسایط نقلیه ترانسپورتی مانند آمبولانس این مشکلات را چند برابر می‌سازد.
فیروزکوه، ۳۰ ثور، آژانس باختر