آرشیف

2021-12-19

جام غور

انتقاد تند معین وزارت صحت عامه از عرضه خدمات صحی در هرات.

معین وزارت صحت عامه کشور در سفرش به ولایت هرات امروز در یک نشست خبری وضعیت صحت در این ولایت را نگران کننده دانسته و از عدم توجه ای مسئولان شفاخانه حوزه ای هرات انتقاد کرد.

عبدالباری عمر، معین وزارت صحت عامه کشور دراین نشست خبری گفت، یافته هایش از وضعیت صحت به ویژه شفاخانه حوزه هرات نشان می دهد که دراین شفاخانه هیچ فردی برای خدمت به مردم کار نمی کند بلکه در تلاش چپاول کردن مردم فقیر آستن برزده اند.

آقای عمر گفت، تمام بخش های شفاخانه حوزه ای هرات را دیدن کرده و دریافته است که درکنار عدم رعات حفظ الصحه این شفاخانه همچنان وسایل طبی غیر استفاده و پزشکان غیر مسلکی در حال کار برای مریضان هستند و از پزشکان متخصص خبری نست.

به گفته وی، یافته های آنان نشان می دهد که پزشکان از وسایل طبی موجود استفاده نادرست می کنند و به ناحق از مردم از 2 تا 3 هزار افغانی پول می گیرند.

بیماران که برای تداوی به شفاخانه حوزه ای هرات مراجعه کرده اند نیز از عدم توجه ای پزشکان شکایت دارند و می گویند که آنان تمام معاینات خود را در بیرون از شفاخانه با هزینه های گزافی انجام می دهند.

آنان می گویند، پزشکان شفاخانه حوزه ای هرات برای آنان می گویند که دراین اینجا امکانات تداوی و جود ندارد و آنان باید آزمایش های خود را در یک لابراتوار مشخصی به بیرون از شفاخانه انجام دهند.

صالحی محمد و شیراحمد دو تن از بیمارداران که به شفاخانه حوزه ای هرات مراجعه کرده اند از مسئولان میخواهند که به آنان همکاری کنند، زیرا پولی برای خرید داروی شان ندارند.

معین وزارت صحت عامه کشور در این نشست خبری همچنان گفت که بزودی تغییرات مثبت در بخش صحت به ویژه شفاخانه های ولایات به میان خواهد آمد.

نویسنده: معروف سیدی