آرشیف

2014-12-22

جام غور

افتتاح یک محراب مسجد جامع در فیروزکوه

دوشنبه اول جدی 1393 برابر با 22 دسمبر 2014
نویدالله پژواک
وبسایت جام غور

مسجد جامع پوزه لیچ که به کمک مالی مردم قریه به هزینه نزدیک به ۹ لک افغانی ساخته شده بود، امروز توسط مردم محل و مقامات دولتی غور با قطع نوار افتتاح و مورد استفاده نمازگزاران قرار گرفت.
این مسجد جامع که گنجایش ۷۰۰ تن نماز گزار را در یک زمان دارا میباشد، در طی ۹ ماه به همت اهالی قریه پوزه لیچ تکمیل گردید.
محفل که به هدف ختم قرآن عظیم الشان و افتتاح این مسجد جامع در قریه پوزه لیچ تدویر یافته بود، محمد امین توخی معاون ولایت، الحاج محمد شاه مجیدی رییس حج و اوقاف، الحاج کمال الدین مودودی رییس کمیته صلح، الحاج گلحضرت صمیم بزرگ قوم وردک، انجینر تاج محمد زلال رییس احیا و انکشاف دهات، محمد یوسف دانیار مستوفی غور و دها تن از علمای کرام و بزرگان محل و منطقه اشتراک ورزیده بودند.
محمد امین توخی معاون ولایت غور اقدام اقوام وردک را جهت اعمار مسجد جامع تقدیر نمود و گفت، دشمنان صلح و ثبات مردم ما، حالا مساجد را نیز به اهداف ضد اسلامی و انسانی استفاده میکنند، وی همچنان انفجار و انتحار در مساجد و اماکن مقدس را تقبیح نمود.
آقای توخی بلند بردن آگاهی مردم عام از مسایل دینی را وظیفه اقشار آگاه و بویژه علمای کرام دانست، از آنان خواست تا در برابر دشمنان اسلام که به گونه های مختلف در تلاش بدنام ساختن اسلام و مسلمانان هستند؛ از طریق مساجد و منابر اهداف شوم آنان را به مسلمانان روشن سازند. 
الحاج محمد شاه مجیدی رییس حج و اوقاف ولایت غور پیرامون نماز جمعه و فضیلت نماز به جماعت صحبت کرد و از اهالی پوزه لیچ خواست تا مدرسه دینی را نیز در کنار این مسجد جامع اعمار نمایند.
آقای مجیدی افزود، مردم متدین خیلی ها زحمت کشیده اما زینت مسجد در سجده گذاشتن است و من باور دارم همان طوریکه در گذشته نیز دیده ایم مردم دین پرور و روشن این محله احترام خاص خانه ی خدا را بجا می آوردند. نامبرده احترام اماکن مقدس را در اطاعت و عبادت دانست.
رییس حج و اوقاف گفت:" قرآن که در خانه باشد و تلاوت نشود، به صاحب خانه لعنت میفرستد و مسجد بدون نماز گزاران نیز به اهل قریه و منطقه که در آن نماز را اقامه نمیکنند و در نظافت و حراست آن تلاش نمیکنند، نیز لعنت میفرستد".
در همین حال الحاج کمال الدین مودودی رییس شورای صلح نیز صحبت نمود و گفت، دشمنان اسلام تلاش دارند تا فرزندان ما را از مساجد و منابر دور نهگهدارند، به گونه های مختلف علمای ما بدنام و حرمت اماکن مقدس را زیر پا بگذارند، اما عقیده راسخ ما هرگز به دشمنان دین اجازه نخواهند داد تا به اهداف شوم شان نایل آیند.
مولوی محمد نعیم نعمانی و مولوی محمد هاشم نیز پیرامون جایگاه مساجد در اسلام صحبت نمودند.   محفل با دعایه و صرف طعام چاشت خاتمه یافت.

افتتاح یک محراب مسجد جامع در فیروزکوه

افتتاح یک محراب مسجد جامع در فیروزکوه

افتتاح یک محراب مسجد جامع در فیروزکوه

افتتاح یک محراب مسجد جامع در فیروزکوه

افتتاح یک محراب مسجد جامع در فیروزکوه