آرشیف

2013-6-11

جام غور

از جشن بــــاستانی نوروز در چغچران تجلیل شد

 

پنجشنبه اول حمل 1392 برابر است با 21 مارچ 2013
نویدالله پژواک
وبسایت جام غور

 

ازجشن باستانی نوروز روز پنجشنه (1 حمل 92) با اشتراک روسای ادارات دولتی، ورزشکاران و هزاران تن از باشندگان غور، تجلیل بعمل آمد.
در مراسم که به همین منظور در جمنازیوم ورزشی آمریت ورزش تدویر یافته بود، محمد امین توخی معاون و سرپرست مقام ولایت، الحاج غلام محمد پیمان رییس اداری ولایت، الحاج فضل الحق احسان رییس شورای ولایتی، روسای ادارات دولتی، نهاد های مدنی، رسانه ها، ورزشکاران و هزاران باشنده غور اشتراک ورزیده بودند.
این محفل با تلاوت کلام الله مجید و با پخش سرود ملی آغاز شد که نخست الحاج محمدقاسم علم رییس کمیته برگزاری جشن نوروز، حلول سال 1392 را برای تمام حاضرین تبریک گفته و از مردم و ارگانهای امنیتی خواست تا در حفظ و نگهداری منابع طبیعی در این ولایت تلاش نمایند.
محمد امین توخی معاون و سرپرست مقام ولایت غور با ابراز قدردانی از اشتراک هزاران تن در محفل، سال نو را برای تمام مردم غور تبریک گفته و افزود: نوروز جشن باستان، میراث نیاکان ما است، قرنها قبل، ملت موحد ما با اتکا به الطفات الهی و تکیه بر بازوی همت در جستجوی رزق حلال در بیشه ها و دره ها این سرزمین بنیا نوروز را گذاشتند.
آقای توخی از مردم بویژه دهاقین خواست تا از کشت و زرع کوکنار دست بکشند، وی گفت، اداره محلی در سال روان با جدیت تمام تلاش خواهند کرد تا تمام مزارع کوکنار در این ولایت را از بین ببرد.
فریدالدین عابد رییس زراعت و مالداری، الحاج فضل الحق احسان رییس شورای ولایتی، رییس حج و اوقاف و استاد فضل الحق فضل سخنرانان محفل بودند که ضمن تبریکی سال جدید، مردم غور را به غرس نهال و سرسبزی و حفاظت از محیط زیست دعوت نمودند.
محفل با اجرای اتن ملی توسط تیم قوم وردک، نمایشات ورزشی و جمناسیتکی با توزیع تحایف برای دهقانان ممتاز و غرس نهال و آغاز کمپاین سرسبزی خاتمه یافت.