آرشیف

2022-1-9

جام غور

اتحادیۀ صرافان هرات: امارت اسلامی مکلف به تأمین امنیت مردم و صرافان است.

به‌دنبال ترور عبدالرحیم صدیقی، از صرافان مشهور شهر هرات، مسئولان اتحادیۀ صرافان این ولایت و نزدیکان آقای صدیقی از نبود امنیت صرافان و سرمایه‌گذاران هرات ابراز نگرانی می‌کنند. آنان می‌گویند که از چند ماه به این‌سو وضعیت امنیتی در شهر هرات وخیم‌تر شده و امارت اسلامی مکلف به تأمین امنیت مردم و صرافان است.

بهاءالدین رحیمی، مسئول اتحادیۀ صرافان هرات، می‌گوید: «پیش از همه‌چیز، امنیت برای ما مهم است. در رژیم/نظام سابق هم همین شکایت را سکتور خصوصی داشت و حالا هم دارد. امیدواریم مسئولان امارت اسلامی در این زمینه پی برده باشند و امنیت را تأمین کنند؛ زیرا می‌بینیم در شرایط فعلی که بسیاری از هم‌وطنان ما به‌خصوص سکتور خصوصی به خارج از کشور متواری شده و سرمایه‌ها به خارج از کشور فرار کرده است.»

از سویی هم، نزدیکان عبدالرحیم صدیقی و شماری از باشنده‌گان شهر هرات از مسئولان امارت اسلامی می‌خواهند که عاملان ترور آقای صدیقی را شناسایی و مجازات کنند. به گفتۀ آنان، عبدالرحیم صدیقی با کسی دشمنی شخصی نداشته و به‌دلیل این‌که یکی از سرمایه‌داران شهر هرات بوده، مورد هدف قرار گرفته است.

باشنده‌گان شهر هرات از مسئولان امارت اسلامی و نهادهای امنیتی می‌خواهند که امنیت صرافان را تأمین کنند. در همین حال، محمود رسولی، آمر مطبوعات فرماندهی امنیۀ هرات از آغاز شناسایی عاملان قتل این صراف خبر می‌دهد و می‌گوید که نیروهای امارت اسلامی در تأمین امنیت مردم به‌ویژه صرافان و سرمایه‌داران این ولایت، از هیچ‌گونه تلاشی دریغ نمی‌کنند.

عبدالرحیم صدیقی، از صرافان مشهور شهر هرات شب گذشته هنگامی که به سمت خانه‌اش در حرکت بود، مورد حملۀ مردان مسلح قرار گرفت و جان باخت.

نویسنده: معروف سیدی