X

آرشیف

نجات ما در وحدت ما! 

 

تلاش برای ایجاد یک حرکت ملی  فرا گیر  افغانی الترناتیف و قایمقام خوب دیګر ندارد ! 

برماست و باید برای تحقق و بوجود آوردن آن کار کرد! 

تازمانیکه محوریت ملت افغان  و توافق بر سیستم تجربه  شدهٔ بشری، یعنی انتقال حاکمیت  به ملت بر نه ګردد و این پروسه به صورت طبعی نبه کمک جهانی( در عالم اسباب )  در عالم اسباب شروع نه شود، مشکل ما، منطقه وجهان درین منطقه حل نه خواهد شد! و تلاش برای پیمودن هرګونه راه های کوتاه غیر طبعی و یا از راه چشم امید به واشنګتن ږ، ماسکو، پاکستان، هند، ایران و چین دوختن عدم فهم از کنه قضایا در عصر امروز است! تمام این محور ها به اولویت دادن منافع خود تمرکز داشتند و دارند و این در حیطهٔ مشروع، قابل فهم هم است! 

برما افغانهاست و جامعهٔ جهانی در کل هست،  تا به ایجاد ادرس و یا ادرسهای ملی افغانی ،  جهان را قناعت بدهیم که رهایی افغانستان و مدنظر ګرفتن منافع مردم افغانستان و جهان باید با هم تلفیق داده شوند! هرګونه افراط و تفریط مشکل ما و جهان را حل نه خواهد کرد! 

الترناتیف طالب ملت افغان و توافق بر ساختار سیاسی است، که ملت افغان درآن تعین کنندهٔ اصلی  ګردد و عوض  تمرکز  و سرمایه ګذاری بر أشخاص و افراد، بر سیستم بهتر کاری دولتداری خوب قرن بیست ویکم و قوانین خوب مدرن و مشروع، کار صورت کیرد! این ممکن و عملی هم است، اګر این پروسه را مساعدت کرد!! 

افغانستان حل قومی نداشت و نداردو ما درین استقامت قربانی ایم!

 

داکتر صلاح الدین سعیدی 

۲۵/۰۱/۲۰۲۴

00447886474638

X

به اشتراک بگذارید

نظر تانرا بنویسد

نوشتن دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

مطالب مرتبط

پیوند با کانال جام غور در یوتوب

This error message is only visible to WordPress admins

Reconnect to YouTube to show this feed.

To create a new feed, first connect to YouTube using the "Connect to YouTube to Create a Feed" button on the settings page and connect any account.