X

آرشیف

مشکل افغانستان  حل قومی ندارد! 

 

حل قومی حل پاکستانی و حل دشمن و پدرام حل قومی و ستمی میطلبد که این افکار ستمی مشکل را چاق و افغانستان را تجزیه میکند! 

شکستن وحدت اخوت اسلامی  برنامهٔ  دشمنان اسلام و تاریخ عمیق ضد اسلامی و ضد انسانی و برنامهٔ  زمینه ساز تسلط عسکر و ملیشه های پنجاب و اجیران دست دو و سه و دیګر دشمنان ما و دسیسه علیه ملت و بر کشور ماست! 

غوغای جابجا شدن  پاکستانی ها که تعداد معدودی ازین بنام وزیرستان اجندای بزرګ جهانی است که هست ولی عدهٔ شان ورثهٔ آنهای اند که توسط ستمی ها و ګلم جم ها د ۴۰ سال ګذشته مورد تجاوز و غصب و قتل در شمال قرار ګرفتند و حال بخش از ایشان مال و زمین خود را میخواهند! 

خوب ۴۰ سال ګذشت و من نسل دوم متولد شده در زمینهای مغصوبه متولد شده  در شمال چه کنم؟ از خانهٔ که توسط ستمی ها، دوستمی ها و برنامه های ایرانی غصب شده بود و به پدرم داده شد و حال که ۴۰ -۳۰ سال دران زندګی کرده ام چه کنم! کسی آمده از وزیرستان و به ګپ وزیرستان صحبت دارد و حال تفنګ طالب هم دارد و زمین و خانه را واپس میګیرد و درین میان برنامهٔ بزرګ جنګ  روس، چین، ایران از یک طرف و امریکا طرف دیګر و دلال خاین پاکستانی در حال تطبیق است! 

چه راه حل ؟ 

راه حل معقول نسبی هم دارد و هم ندارد!

تفاصیل دارد! 

موقف ما:

قوچ تيپه دست آورد ملی و تمام مردم افغانستان باید از آن مستفید شوند و از هر ولایت افغانستان درآنجا شریک و سهم داده شود! از قوچ تیپه باید افغانستان کوچک بسازند! 

درین میان اګر ۲۰-۳۰ فیصد از همان به اصطلاح وزیرستانی هم باشند  و حاکمیت ( حاکمیت مشروع) برای شان ملکیت به قرضه های ۴۰ ساله با با آغاز پرداخت بعد از پنج سال زمین توذیع کند چه مشکل دارد؟ 

این همه تدبر میخواهد  و راههای حل وجود دارند!!!

حل قومی، پدرامی و ستمی کار برای دشمن، تجزیه و کشنده بود و هست!

یک شهروند، یک رأی و حاکمیت قانون! 

بشریت چیزی دیګر جز همین دیموکراسی لنګ و لاش ندارد  که میتوان با حاکمیت قوانین خوب جوانب منفی اش را به حد اقل ممکن رسانید! 

داکتر ص سعیدی 

۲/۷/۲۳

 

X

به اشتراک بگذارید

نظر تانرا بنویسد
کامنت

نوشتن دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

مطالب مرتبط

پیوند با کانال جام غور در یوتوب

This error message is only visible to WordPress admins

Reconnect to YouTube to show this feed.

To create a new feed, first connect to YouTube using the "Connect to YouTube to Create a Feed" button on the settings page and connect any account.