آرشیف

2018-9-7

مردی به استواری کوهپایه های غرور آفرین غور

داکتر ابراهیم ملکزاده همانطوری که در زمان مقاومت تنها چهرۀ بود که در تمام ولایات غرب و جنوب غرب افغانستان در دل کوه پایه های غرور آفرین غور و در اطراف قلعۀ تاریخی سیفرود و کوههای "چلنگ شاه مردان" و "چهل ابدال" در برابر پرچم داران جاهلیت و لشکر مستبد و اجیر طالبان مقاومت و به آنها درس های عبرت زیاد داد. امروز نیز در کنار مردم خود قرار دارد و تنها در چند روز اخیر چندین حمله دشمنان معارف، دانش و آرامش مردم را در ولسوالی های ساغر، شهرک و تولک ولایت غور و ولسوالی پرچمن ولایت فراه درهم شکسته است.

داکتر ابراهیم ملکزاده مرد میدانهای پیروزی است. او سنگردار یک مقاومت بزرگ است که بنام "مقاومت غور" در قلب تاریخ کارنامه های دلیرانه و مبارزات آزادیخواهانه اش ثبت است.

مسلماً برای اینکه او همیشه درکنار مردمش بوده و در مقابل همه زورگویان بخاطر آزادی و آرامش مردمش ایستاده و از مرگ هم هراسی ندارد از محبوبیت زیادی برخوردار است.

او مردی است که هیبتش لرزه بر اندام دشمنانش می‌اندازد. او به استواری کوهپایه های غور، با اراده آهنین و با شهامت بی نظیر نبردهای را رهبری میکند که دشمن حتی از شنیدن نامش برخود می لرزد. طوری که همه در جریان قرار دارید؛ چند روز پیش طالبان هیزم کش غور و بادغیس با جمع از طالبان هلمندی به اطراف ولسوالی شهرک تجمع کردند؛ ملکزاده فقط با ده نفر خود را به شهرک رساند که این باعث ترس و هراس آنان شد و عاجل از اطراف شهرک پراکنده و بالای ولسوالی ساغر (دور ترین ولسوالی از مرکز ولایت غور) هجوم بردند؛ ملکزاده نیز برای دفاع از دور ترین و محروم ترین مردم وارد ساغر شد و ضربه محکم به قشون مزدور طالبان وارد کرد؛ آنان بعد از شکست در ساغر به ولسوالی تولک حمله کردند؛ ملکزاده نیز وارد تولک شد. اکنون از اطراف مرکز ولسوالی تولک نیز عقب زده شده اند.
داکتر ابراهیم ملکزاده

به یقین این فداکاری ات ثبت تاریخ می شود و به روحیه مردم نیز خیلی تاثیر دارد؛ وقتی مردم خود گذری، شجاعت و صداقت تو را میبینند خود نیز با تمام توان و با جان و دل در پهلوی مرد روز های دشوار و نیروهای سربکف امنیتی خود می ایستند.

با محبت
اوشانی