X

آرشیف

قضاوت و انتخابش باشما! 

 

 

 حرکت طالب طی بیشتر از یک سال و بعد از شف شف های ۸ ماه اولي حالا تأکید دارند: 

به رسمیت شناسی حاکمیت طالب از جانب حهان، حق ملت افغان  است و جهان باید امارت اسلامی را به رسمیت بشناسد، چون امارت اسلامی حق ملت ماست و حاکمیت طالب از مردم و بخاطر نجات اسلام و این ملت ۲۰ سال مبارزه کرده و این حق مسلم مردم ماست…..! 

 

به این ترتیب حرکت طالبان در افغانستان: 

به انتخابات سراسری و اصل مشروعیت حاکمیت از ملت مسلمان و جاهد ملت افغان نه باور و نه هم تعهد دارند! 

 طالبان حاکمیت دیفکتوی خود را  را عملا غنمیت جنګی میداند و عملا اصل الحق لمن غلبه ( حق باکسیکه در جنګ غالب شد)  اساس کار خود قرار داده اند! 

به ابن ترتیب حرکت طالبان در عمل به اساس اصل امپراطوران ګذشته که میګفتند: قانون منم، عمل میکنند، خود کامه و خود خواسته و خود شیفته أند. 

، نظام، بیرق ، سیستم و امارت و امیر خود را از خود برای  کل، ګاهی برای افغانستان و ګاهی به تمام مسلمانان میدانند! آما این ارزشها را توسط خود انتصاب / انتخاب  کرده و همه باید این مبادی را قبول کنند! 

بعد از اوګشت ۲۰۲۱ قوانین  قبلی عملا ملغی و قوانین مدون جدید وجود ندارند و بوجود آورده نه شدند! مؤظفین دست اول حاکمیت و ادارهٔ مؤقت، (وزیر، والی و رئیس) قانون منم را اصل قرارداده اند و در  میدیا چنین اظهارات دارند! توذیع شهادتنامه ها، ديبلوم های علمی و اکادمیک به اساس اظهارات وزیر به اساس تعداد و مقدار پټاو  بم بوشکه، انفجار و انتحار تعین و توذیع اعلان شد.! 

در نمایش کنترول از نرخ ها در بازار اول چنین نظارت سخت زیر سوال است!  بازار و تطبیق قانون اشخاص مسلح ، بدون یونیفورم  به حریم شخصی و محلات و در حضور کمره ها داخل محل شدن و بدون نشان دادن و تعریف از خود و هویت خود به اجراات و عمل در محل میپردازند و ګمان میکنند که کار خوب کرده و عدهٔ از بی خبران از حاکمیت  قانون کف نیز میزنند! 

اختناق خاص مواجه میشوند! 

تصور روشن از شرایط  به رسمیت شناسی یک حاکمیت ندارند و یا تېر خود را می آورند! 

 مطالبه جامعه جهانی هم غیر روش و غیر واضح است! بلی جامعهٔ جهانی نیز از طالبان و به رسمیت شناسی متداول دارند. ایشان ګنګ و بی مورد و در موارد مجهول تأکید دارند.

طالب از مبارزهٔ بیست ساله، جهاد، شریعت اسلام، حاکمیت بر جامعه و تفنګ سخن میزند و از هریک این تعریف خود دارند. طالبان چند سند فلا و این را شرایط مشروعیت  خود و حق ملت و ملت را خود میداند، در عدهظ ای حالیکه ملت را جاهل و همه را حق ملا و باز همان ملای خود میداند و هی میدان  و طی میدان، جهان را ظالم اما قربانی را ملت و به انزوا کشیدن ملت ساخت، حق علم و کسب تعلیم را از مردم ګرفت و خود را با خود شیفتګي خاص  مظلوم میشمارد! 

جامعهٔ حهانی و کمکهای ایشان را مشکل ایجاد میکند و از شعارهای بازګشت افغانان چنان سؤ استفاده میکند که اول باید هرکس به حرکت طالب نقل بګذارد و تسلیم شود و بعد میتواند به وطن برګردد، یک متخلف عفوی عمومی دروغین محاکمه نه شد و …. بازهم اګر در استدلال ناکام شد، تخلفات نظام قبای، سیکولاریسن، سګ شوی، خاین و جاسوس و … بحث دارد و با دوبحث متفاوت مغز سادګان و بی خبران از فن و مسلک را مغشوش میسازد! 

تعامل جهان و متقابل را با به رسمیت  شناسی حاکمیت  خود مغالطه میکندو….

 

درین صورت تصور و برداشت شما چیست؟ انتخاب کنید: 

منافقت! 

تیرانی ، خود شیفتګی و خودکامګی! 

 جهالت و کودن بودن سیاسي! 

اجیر و مزدور بودن! 

مریضان روانی همراه با جهالت! 

هیچ یک این، خادمان  وطن و مردم! ًهیچ یک صرف خادمان روایت خود  از اسلام! 

به انزوا کشاندن وطن و مردم و تعمیق تراژیدی ملت افغان ! 

راه حل: ……

الهی ما را هدایت نیکی و خیر کن! 

آمین یا رب العالمین 

داکتر صلاح الدین سعیدی 

۲۲/۴/۲۰۲۳ 

۰۰۴۴۷۸۸۶۴۷۴۶۳۸

 

X

به اشتراک بگذارید

نظر تانرا بنویسد

نوشتن دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

مطالب مرتبط

پیوند با کانال جام غور در یوتوب

This error message is only visible to WordPress admins

Reconnect to YouTube to show this feed.

To create a new feed, first connect to YouTube using the "Connect to YouTube to Create a Feed" button on the settings page and connect any account.