X

آرشیف

غنی وحکایت های “سیأ “سی اش!
سپتامبر 19, 2016

afrotan

پیوسته بگذشته قسمت صدو بیستُ نهم :

میگویند شخص تازه به دوران رسیده وبیسواد برای ازدواج با دختری به خواستگاری رفته بود ، خانواده اش برای وی گفته بود ؛ هوش کن که آبروی ما را نریزانی و گپ های کلان ، کلان بزنی ، درمیان گفتگوی دو خانواده ناگهان یکصدای بلند شد و داماد گفت که " فیل !!" خانواده عروس تعجب کرد اما بروی خود نیاوردند ؛ چند لحظه بعد بازهم داماد با صدای بلند گفت : پلنگ ، شیر ، شتر ، زرافه و …..پدرعروس که از تعجب شگفت زده شده وشاخ کشیده بود با عصبانیت گفــت : کــه  بلند شو احمق ! برو بیرون که باغ وحش در کوچه پائین تر است .
پیش از این طی یادداشتهای و تحت عناوین گوناگونی برسیاست خارجی و دکتورین امنیتی افغانستان نوشته بودیم که دیپلماسی ما و معیارهای که باید تعیین کننده سیاست خارجی ما باشد تکیه برتولیدات و  ظرفیت های داخلی بوده باشد  که هرچند اشتباه آمیز اما استقلال و حق خود ارادیت افغانها را تضمین میکند ، گفتیم ونوشتیم که ما باید ازدنباله روی وسیاست تردید و تحقیرو" گاهی به نعل و گاهی برمیخ " بیرون آئیم و کاررا یکسره کنیم وتکلیف خود مانرا باخشونت و تروریزم با اصل زرین " بازگشت به خویش"  تعیین کنیم . باید این اصل را ابتدأ دردرون مرزهای خود حل میکردیم و سپس با زعمای استقلال طلب جهان و منطقه برسر یک میز می نشستیم . اما اکنون می بینیم که با دلائیل روشن اما گوناگون سیاست های ما برسر میز زمامداران کشورهای منطقه و جهان تعیین و توجیه میگردند.

ادامه مطلب در اینجا

 

X

به اشتراک بگذارید

نظر تانرا بنویسد

نوشتن دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

مطالب مرتبط

پیوند با کانال جام غور در یوتوب

This error message is only visible to WordPress admins

Reconnect to YouTube to show this feed.

To create a new feed, first connect to YouTube using the "Connect to YouTube to Create a Feed" button on the settings page and connect any account.