آرشیف

2016-7-6

jameghor

عید شما مبارک

بسم الله الرحمن الرحیم

عید شما مبارک

خجسته ایام عید سعید فطر را برای همه مسلمانان جهان، مردم ستم کشیده، زجر دیده و مظلوم افغانستان وبطور خاص مسلمانان پر درد و رنج غور باستان تبریک عرض میداریم. امید واریم از برکت این روز های پر فیض الهی صلح، امنیت و برادری در سر تا سر جهان و افغانستان تا مین و دشمنان اسلام و انسانیت در هر چهره و لباس که هستند منکوب و نابود گردند. جشن عید سعید فطر جشن پر فیض وبرکتی است غنچه های فطرت انسان در سپیده عید فطر، شکوفا میشود و روح انسان با ایمان و آزاده در فضای آگنده با عطر پیروزی و خوشی به پرواز در می آید.
عید فطر، عید فطرت است، روزی است که انسان بعد از صیام و قیام  به فطرت پاک خود باز می گردد و به شکرانه این بازگشت، به ستایش باری تعالی به جشن و سرور می پردازد. امید واریم همه مسلمانان بعد از رمضان هم این فطرت پاک الهی را حفظ  و در راه خوشی، رفاه، امنیت، سعادت و شاد کامی بندگان خدا قدم بردارند.
عید فطر،  روز بازگشت به فطرت، بازگشت به خدا، روز جدا شدن از زمین و پیوستن به آسمان ها و عروج به عرش اعلی است. عید فطر نماد از پرواز انسان به ملکوت معنویت الهی است. درین روز بعد از افطار و صدقه به نیازمندان به نماز پر شکوه و پر فیض  عید فطر بشتابید که سرچشمۀ از انوار پر برکت الهی است که انسان های مؤمن، جان و روح خود را در زلال آن می شوید و به فطرت پاک خود باز می گردد. صفوف به هم پیوسته انسانها  در نماز عید، نماد از وحدت، یکپارچگی و اخوت امت اسلامیست که مؤمنان در آن بدون تبعیض و تفاوت دوشادوش یکدیگر به ستایش حق تعالی می پردازند و نعمت های بیکرانش را سپاس می گویند. شما این روز را با  ذکر بزرگی خدا، با تکبیر و تحلیل و تسبیح زینت بخشید. چون پیامبر اکرم(ص) می فرمایند: عیدهای خود را با گفتن اللّه اکبر آذین بندید و  عیدهای فطر و قربان را با جملات لااله الااللّه و اللّه اکبر و الحمدللّه و سبحان اللّه آذین بخشید.
خداوند ج همه مسلمانان را توفیق عنایت فرماید تا تمام عمر را با عبادت و ذکر خدا و خدمت بخلق الله سپری کنند آمین.