X

آرشیف

جنبش روشنایی ژنرال از ویرانه ها!

 

جنبش روشنایی ژنرال از ویرانه ها!

 

در این روز ها خیلی می خواهم بنویسم. خوب قلم بزنم و گلچین واژه ها را خوبتر از پیش رعایت کنم. هرچه در جستجوی سوژه می شوم، توجه چشمان سوژه پال و خبر سازم به زندگی غیر معماری، غیر عادی و با انگیزش ژنرال دوستم جلب می گردد و از روی راهی که دل به آن پای می گذارد بدون دخیل بودن تحریک کسی و سازماندهی قبل از قبل، با او بدون شناخت از طریق متون تهیه شده ام هم سخن می شوم علی رقم اینکه او در مقام صدر قرار موقف دارد و من در ادوار دانشجوی بی سرپناه، بی قصر اما با خوابگاه!
عملکرد ژنرال دوستم بعد از ورود اش در قصر کاملاً تغییر کرده است و تا حالا به ندرت شکایات قلدوری، قانون شکنی، خراب کاری، غصب و چپاول اش شنیده می شود، یادم است زمانی دوستم و درباری یان اش (حتی در دوران که پول دوستمی در سراسر شمال اعتبار داشت) را در دهکده که من کودک اش بودم، بنام گلیم جمع و تجاوز گر یاد می شدند و مبارزه حتی بر حق اش را مبارزه علیه جمع آوری اجناس می خواندند اما حالا آن صفات حتی فراموش خاطره ها گردیده است و علت اش هم در عدم تکرار و نرفتن به گذشته مبهم قبلی است.
شخصیت دوستم نه تنها به گلیم جمعی و غصب خلاصه می شد، بلکه او در سطح جامعه جهانی شهرت جلاد آدمی را داشت. او کسی بود که کشتن شخص و ریختن خون انسان ها در موازنه پراندن سر یک گنجشگ قرار داشت، و به سهولت کمر شکن کردن موش از طریق تله، او مردان و مخالفان اش را از پا در می آورد، او خوب توانسته بود حضور انگشت نمای دشمنان خویش را از صحنه سیاست و سیاست مداری که سد راه اش قرار داشت، بر دارد و صحنه برای بازی نقش خویش بی مثال سازد که کرد آنچه در توان انجام و طرح سازی داشت.
او در قلعه جنگی بیش از سه هزار طالب را کشت (قبول است اینکه طالبان مخالف نظام و تجاوز گر بودند اما انسانیت اجازه قتل گروهی و گور های زنجیره یی را نمی دهد)، بر همان منوال قتل پهلوان رسول و بدنام ساختن فامیل اکبر بای…!
اما حالا دوستم را از دید عملکرد های گذشته اش نباید دید. او حالا مصلح ترین و خیر خواه ترین شخص در رده حکومت وحدت ملی کار می کند، دلسوزی، وطن پرستی و همچنان نفرت اش از مخالفین نظام او را واداشته است تا در ارگ آرام نگیرد و برای ریشه کن سازی دشمنان در مغاره ها زیست نماید ولی افغانستان را دور از هجوم و پرخاشگری دشمنان این خاک بیند که تا هنوز اهمیت این فداکاری چشم دشمنان اسبق دوستم را نیز با خود داشته است و ایشان را نیک بین شخصیت پسا معاونیت دوستم کرده است که خود قابل ستایش است.
دوستم همه خوبی ها و بدی های زندگی، قدرت، عیش، پول، مشقت و سعادت را چشید، برای او حالا داشتن موارد فوق خسته کن شده است و درک کرده است که نمی تواند با داشتن اوصاف و ویژگی های فوق نام جاویدان در تاریخ زرین کشور بعد از وفات بجا گذارد و از همان خاطر در جستجوی راه نیک نام شدن است که فکر نکنم این عمل اش بر منافع تام و عام لطمه و یا صدمه ی وارد کند.
ژنرال در این روز ها در سخت ترین نبرد ها حضور دارد و با عکس های تبلیغاتی انگیزه دهنده برای نیروهای امنیتی در فضای اخبار کشور نفوذ می کند، او را از اینکه شخصیت و بزرگی مقام اش بی اختیار اجازه می دهد تا چنین کار نمایشی بکند، خوش دارم و از همان خاطر برایش می نویسم.
از این به بعد از ژنرال دوستم شاهد انجام بهترین ها و بارزترین دستآورد ها باشید، او در راه جستجوی راه راست و رمز نیک نام شدن به دنبال یک آرزو روان است که آن آرزویش را مارشال مملکت شدن شکل می دهد. این افتخار هم حق هر ژنرال کار فهم و نترس است تا بدست اش بیاورد در صورتیکه مردم افغانستان خدمات ارزنده، فداکاری های بی شمار، همدردی با مظلومان و خیر خواهی برای مصالحه و منافع کشور را از زبان، عمل و دل همان ژنرال بشنوند، ببینند و حس کنند.

با مهر 
گل رحمان فراز

X

به اشتراک بگذارید

Share

نظر تانرا بنویسد

کامنت

نوشتن دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

مطالب مرتبط

پیوند با کانال جام غور در یوتوب

This error message is only visible to WordPress admins

Reconnect to YouTube to show this feed.

To create a new feed, first connect to YouTube using the "Connect to YouTube to Create a Feed" button on the settings page and connect any account.