آرشیف

2015-1-28

قدریه علم

بــــــــــرای اطفال نـــــــــــــــازنین

من چند کلیمه به اطفال می نویسم مثلا اطفالیکه به مکتب اند.من پرو گرام مکتب خودرا مینویسم. اگر شما از افغانستان ویا کشور های دیگه نوشته کنین باز مه می فهمیم که پروگرام های مکتب های ما چقدر تفاوت دارد.

من از افغانستان را نمیدانم مقصد پدرم میگوید درس های اینجا هم سخت است هم آسان.سخت است بخاطریکه پروگرامهای صنف های بلند افغانستان را به صنف های پایان میخوانیم.باز آسان است بخاطریکه هر چه میخوانیم می بینیم ویا کتاب های ما رنگه است یا میرویم عملا در یکجا می بینیم مثلا من امروز از طرف مکتب جای رفتم که نام ان( ارخیون بود) نمیدانم چه تر جمه کنم مقصد هدف آشنای با زندگی انسانهای پیش از تاریخ بود.این کلیمه پیش از تاریخ را پدرم ترجمه کرده  چون من را قبل از تاریخ و بعد از تاریخ گیج کرده مه گفتم مردم های قدیم که چه رقم زندگی میکردند.مثلا نان خوردن کالا پشیدن خواب شدن خانه ها سودا گری جنگ ها وورزش ها..فلمش را کمی نشان میدهم.

پروگرام تفریحی آموزشی: در مکتب های ما سال چهار سفر تفریحی وآموزشی تنظیم میشود که به درس های ما ارتباط دارد.هر کس داو طلبانه کمی پول به مکتب میدهد کمبود آنرا پوره میکنند.در جریان سال همه اطفال مکتب را طور نوبت به یکی از پارک های که همه چیز داشته باشد حیوانات پرندگان گلها وغیره میبرند ویا یک موزیم ویا جای تاریخی ویا در یکی از شهر ها که از ساعت 9 صبح تا 4 عصر مصروفیم. انسان شناسی  منطقه شناسی  حیوان شناشی  وتریخ گذشته وزندگی حالا… در سفر های ماست.

ما در هر سفر باید قلم وکتابچه داشته باشیم همه چیز هائیکه می بینیم وحتی بعضی پارک ها فلم های سینمائی دارد که به درس های ما ارتباط دارد باید یاد داشت کنیم چون بر گشتیم فردا در صنف از ما می پرسند ونظر مارا میگیرند وازین سفر هم باید نمره بگیریم.مثلا در پارک ها مسائل بیولوژیکی را میاموزیم از نباتات شروع تا حیوانات وغیره  در شهر ها که میرویم مسائل جیوگرافی را یا داشت میکنیم وباید همه را خوب بفهمیم. ویا وقتی به موزیم میرویم که آثار قدیمه است مانند چیز های مصر ویا اینکه گفتم امروز رفتم ارخیون جائیکه رقم زندگی انسانهای قبل از تاریخ را نشان میداد باید یاد داشت میکردیم که دوباره از ما می پرسند چه آموختید وباز نظر شما چیست.

وقتی اطفال به صنف بلند بروند مثلا من صنف اول دورۀ متوسطه هستم باید علاوه از هالندی وانگلیسی یک زبان ویا دو زبان خارجی دیگر را نیز انتخاب کنند.خوب من آنقدر لایق نیستم که جهار لسان بخوانم اول هالندی باز انگلیسی ولسان سوم فرانسوی را انتخاب نمودم وخیلی علاقه هم دارم نمره بلند من از زبان فرانسوی است.پدرم قهر میشود باید نمره بلند تو از هالندی باشد چون همه درس ها هالندی است ولی من به فرانسوی علاقه دارم.همان است در سفر تفریحی وعلمی فرانسه را انتخاب نموده ام وباید درین سفر در مورد پاریس معلومات کامل جمع آوری وبه مکتب امتحان بدهم این هم از جیوگرافی ما هست.خلاصه ما باید به تمام شهر های هالند بلد باشیم واکثری کشور های اروپای را بدانیم.

سفر های آموزشی برای اطفال خیلی خوب است از هر سفر خیلی چیز ها یاد میگیریم..جیوگرافی تاریخی ومردم شناسی. رسم ورواج های مردم وغیره گرچه امسال یک سفر در بلجیم داشتیم در بلجیم نیمی مردم هالندی ونیمی فرانسوی صحبت میکنند وما به شهر فرانسوی زبانها رفتیم تا عصر به همه نقاط شهر رفتیم همه چیز را یاد داشت کردیم.خوشوقتانه فرانسه وبلجیم نزدیک است این سفر هارا در یک روز انجام میدهیم روز های تموز اروپا بسیار بلند است.4 بجه صبح وتا یازده شب نماز شام است اصلا تاریکی را وقتی می بنیم که خواب شویم یعنی چشم های خودرا به بندیم ورنه تموز همیشه روشنائی است. بعضی ها برای یک هفته میروند ولی من در گروپ میروم که شب دوباره بخانه میایند.

حالا عکس های از سفری امروزم که سپورت های قدیم را نمایش داده است..

    

مکتبیکه من درس میخوانم    

Qadria Alam 1BB2 Buitenhout college