آرشیف

2016-8-27

اجرای نمایش ­نامه برای نکوهش خشونت علیه زنان در ولایت غور

دانش آموزان لیسه سلطان شهاب الدین غوری نمایش نامه­ای را به منظور نکوهش خشونت علیه زنان و اطفال، بعد از ظهر چهارشنبه (3 اسد 1395)، به نمایش گذاشتند. این نمایش نامه با حضور ذبیح الله جواد رئیس دفتر ولایتی غور کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان، برخی از کارمندان ادارات دولتی، اساتید و شاگردان لیسه سلطان شهاب الدین غوری به طور رضاکارانه از طرف تعدادی از دانش آموزان این لیسه و یک تعداد جوانان رضاکار اجرا گردید.
شاگردان لیسه سلطان شهاب الدین از طریق این نمایش نامه، عدم رعایت حق انتخاب دختران در ازدواج، قباحت و زشتی ازدواج های زیر سن و سنت های نا پسند را تمثیل نمودند.
آقای ذبیح الله جواد رئیس دفتر ولایتی غور کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان، در رابطه به علل و عواقب خشونت بر علیه زنان و ازدواج های زیرسن در جمع حاضرین سخنرانی نموده و برگزاری چنین تیاترها را در راستای ترویج فرهنگ عاری از خشونت و بی عدالتی مؤثر دانست.
رئیس دفتر ولایتی غور گفت، موجودیت بی عدالتی، اعمال خشونت در برابر زنان و اطفال را نمی توان انکار نمود. وی اظهار داشت، سنت های نا پسند که سالهاست دامنگیر قشر عظیم از جامعه ما گردیده را یک فرد و یا یک نهاد نمی تواند از میان بردارد و یا مانع شود. برای رهایی از بی عدالتی و داشتن یک جامعه مرفه و عاری از خشونت، حضور تک تک از شهروندان چه به عنوان ملا امام مسجد، نویسنده، استاد، دانشجو، دانش آموز، مامور دولت و چه به عنوان یک ممثل و … حیاتی و ضروریست. هر یک از شهروندان باید به اندازه قدرت و توان خویش برای نجات و پیشرفت جامعه سهم بگیرند.
یکی از اساتید لیسه سلطان شهاب الدین به نمایندگی از اداره لیسه مذکور، از حمایت و همکاری­های همیشگی دفتر ولایتی غور کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان  از نهادهای مدنی و ترویج فرهنگ حقوق بشری، اظهار سپاس و قدردانی نمود. وی گفت، خشونت از هر نوع که باشد خلاف اصول دین اسلام و ارزش های انسانی است و باید مورد نکوهش قرار گیرد.
این نمایش نامه قرار است، از جانب تیم جوانان رضاکار در برخی نقاط دیگر ولایت غور نیز اجرا گردد.

تهیه گزارش توسط: عبدالصمد امیری
 

اجرای نمایش ­نامه برای نکوهش خشونت علیه زنان در ولایت غور

اجرای نمایش ­نامه برای نکوهش خشونت علیه زنان در ولایت غور