آرشیف

2014-12-22

jameghor

تجلیل و بزرگـــــداشت از روز نزول قرآن عظیم الشان

انجمن متحد جوانان تیوره

انجمن متحد جوانان تیوره

 

 

3 / اسد / 1393- 27 ماه مبارک رمضان
تجلیل کننده : انجمن متحد جوانان تیوره
محل تجلیل : مسجد جامع لیسه یخن علیا, ولسوالی تیوره
راپوردهنده : امین سعیدی

به مناسبت گرامیداشت از روز نزول قرآن عظیم الشآن روز جمعه 3 اسد 1393 مطابق 27 رمضان المبارک محفلی با اشتراک خطبا , واعظین , ملا امامان , استادان , موسفیدان و جوانان از اقشار و اقوام مختلف قراء ولسوالی تیوره در مسجد جامع لیسه یخن علیا تجلیل بعمل آمد.
ابتدا آیاتی از قرآن عظیم الشأن تلاوت گردیده سپس سخنرانان این محفل پیرامون فضیلت ماه مبارک رمضان , نزول قرآنکریم , عظمت این کتاب آسمانی و فضیلت روز نزول قرآن عظیم الشآن به تفصیل صحبت نمودند . 
سخنرانان چنین بیان داشتند : قرآنکریم کتابی است که در زندگی انسانها تغییر وارد نموده و عادات وحشیانه، خشونت آمیز و جاهلانه را به آداب و رسوم مسالمت آمیز و عقلانیت تبدیل نموده است و به حکمت خود تمام اقوام خونخوار عرب دورۀ جاهلیت را در یک صف واحد مثل برادر عوض کرد. که امروز در دنیا ضرورت و نیاز مبرم به تطبیق قانون قرآن است. این قرآن است که میتواند جهان را رهبری و کنترول درست نموده و گلیم ظلم، ستم و بدبختی را برچیند. 
محفل با ختم قرآن عظیم الشان دعای خیر و فلاح برای مردم مسلمان افغانستان و امت مسلمه به پایان یافت و ضمنآ برگزارکننده گان این محفل از همه اقوام و اقشار مختلف خواستند تا به احترام این ماه مبارک با هم دست دوستی بدهند و صلح را انتخاب کنند که " صلح و آشتی بهتر است" .

 

مطالب مرتبط