آرشیف

2015-6-23

jameghor

استاد عبدالله خان اعلم

انا لله و انا الیه راجعون

با تاسف اطلاع یافتیم که فرزانه گرامی و استاد محترم عبدالله خان اعلم جام شهادت را نوشیده و به دیدار دوست شتافت.
شهید استاد عبد الله خان فرزند محمد افضل خان در سال 1348 در قریه چشمه میران ولسوالی تیوره ولایت غور دیده بجهان گشود. وی در سال 1354 شامل مکتب ابتدایی تیوره گردیده  و الی سال 1358 تحصیلات ابتدایی را در آنجا به پایان رسانیده. استاد,در سال 1364 جهت تحصیلات بیشتر عازم کشور پاکستان گردید و  از مدت چهار سال  در مهد مذکور تحصیل نموده.سپس در سال 1368 شامل اکادمی اسلامی پشاور گردیده و مدت دو سال در اکادمی مذکور تحصیلات خودرا ادامه داد .استاد عبدالله از آنجایکه یکی از فعالان  امور مدنی در جامعه بود, در سال 1370 عضور شورای ولایتی غور در پشاور گردید.
استاد بعد از گذشت بیش از یک دهه غربت و دوری از وطن, در سال 1371 دوباره به کشور باز گشته ودر ولایت مربوطه خویش در بخش معارف مقرر گردیده و کمر خدمت را بست و برای جامعه خود از طریق معارف به خدمت اولاد جامعه قرار داشت . بعد از آن وی در سال 1372 به ولایت هرات مسکن گزیده ودر لیسه فتح نوآباد این ولایت مشغول به تدریس شده و از آن سال تا بحال در لیسه مذکور بصفت استاد علوم اسلامی ایفای وظیفه نموده است .
اما دست روزگار باز هم گلی دیگری را برای چیدن برگزید و اینبار استاد عبدالله بود که با تاسف در لیل جمعه 5 عید فطر به اثر حادثه ترافیکی جام شهاد ت را نوشیده و به دیدار دوست شتافت.
روحش شاد و یادش گرامی باد.