X

آرشیف

||◀• بانگ تبعید ظاهر قدیر از حنجره ناتو •▶||

 بانگ تبعید ظاهر قدیر از حنجره ناتو

الحاج ظاهر قدیر پسر حاجی قدیر فقید، وکیل منتخب مردم ننگرهار در مجلس نمایندگان و نائب اول ولسی جرگه کشور در این روز ها غوغاهای ضد حکومتی اش جهانگیر شده است و سراسر دولت را به کنترل شدن توسط مافیا می خواند و اعضای ارشد و سران تصمیم گیرنده ی حکومت وحدت ملی را محکوم به دست داشتن با تروریست و عاملین پشت پرده قتل هموطنان بی گناه و سربازات دلیر امنیتی افغان می داند.
اینکه تا چه اندازه حقیقت می گوید ویا پرخاشگری می نمایند تا هنوز خیلی هویدا نیست و قضاوت کردن حق و ناحق بودن اش دشوار است چون از یک طرف حاجی ظاهر قدیر تخریب و برهم ساختن آینده کشور را در قالب یک نوار سی دی که سراسر راز های خوابیده و پنهان دولتمردان ارشد است، می بیند و از طرف دیگر متهمین که فعلاً به دولت مرکزی ایفای وظیفه می نمایند، با جرأت تمام از امین بودن و صداقت کاری شان حرف می زنند و همیشه به رسانه ها داد از این می زنند تا ظاهر قدیر اگر چیزی در دسترس دارد، بدون کدام هراس به محضر عام قرار دهد.
موضوع چالش برانگیز که بین محمد حنیف اتمر – مشاور شورای امنیت و حاجی ظاهر قدیر – نائب اول ولسی جرگه عرض اندام نموده بود بعد از مدتی یا حل شد ویا به کدام تفاهمی با خاموش ساختن موضوع از دید رسانه ها حل و فصل و یا نادرک گردید.
حاجی ظاهر قدیر متعلق به خانواده های سرشناس و ثروتمند افغانستان می گیرد و این سرشناسی را از پدر اش حاجی قدیر فقید به ارث گرفته است که از هیبت سرمایه و سهولت های فراوان زندگی اش خیلی ها تابع قدرت مالی اش شده اند و حتی در معاملات سیاسی کشور نیز در همه حالات سیاسی افغانستان از طریق نفوذ مالی شان دخیل و تصمیم گیر اند.
خوب یادم است که حاجی ظاهر قدیر در انتخابات اخیر ریاست جمهوری افغانستان بین تیم های تحول و تدوام و اصلاحات و هم گرایی از جمله بازو های توانای تیم تحول و تداوم هم در ساحه نفوذ مردمی و هم در ساحه اقتدار مالی و اقتصادی به شمار می رفت و اغلبا طوری دیده می شد که گویا محمد اشرف غنی با جیب خالی اش (که برنده شدن در انتخابات بدون پول نا ممکن بود) به چتر وسیع کمک های حاجی ظاهر قدیر اتکا کرده بود و به سرمایه های بی شمار ظاهر قدیر چشم دوخته بود و مشخصا بودجه ظاهر قدیر خیلی به نفع تیم تحول و تداوم تمام شد!
اینکه در این اواخر حاجی ظاهر قدیر یکی از سر سخت ترین مخالفین نظام امروزی حکومت وحدت ملی و طرز کارکرد این حکومت بلند شده است برای همگان شگفت انگیز بوده است و همه تقصیر این کار ها را بر دوش سیاست و تحولات سیاسی برچسب می زنند و سراسر به این فکر اند که گویا این همه افشاگری ها مختص جلب توجه سران حکومت به خود شخص انتقاد کننده و گرفتن اقتدار به خود اش است و بس اما باز هم فقط باید گفت که حالا برای قضاوت هنوز زود است.
اینکه انتقاد های حاجی ظاهر قدیر اندک ترین توجهی سران حکومت وحدت ملی را بخود جلب کرده نتوانست، وی نخواست که دست زیر الاشه بنشیند و به زور و ظلم دهشت افگنان، تروریستان، طالبان، داعش…! ناظر باشد و همان بود که افراد خود را به مخالفت با ایشان تا دندان مسلح نماید و برای شان طوری تربیه دهد گویا بهترین دهشت افگن، طالب، تروریست و داعش همان های اند که سر شان برای عبرت دیگران به سرک ها بالای سخره ها از تن شان جدا شده و گذاشته شوند و به راستی چنان کرد که گفت! (افراد حاجی ظاهر سر پنج تن از افراد مسلح غیر مسئول را بریدند و به سرک ها بخاطر عبرت دیگران آویزان کردند.)
همان تعهد در اجرای وعده ی داده شده حاجی ظاهر قدیر به مردم افغانستان با استقبال گرم روبرو شد و مردم القاب های گوناگون شجاعت را برایش هدیه می کردند و ویرا یگانه شخص صادق و وطندوست برای مردم این دیار می دانستند.
اما همان عملکرد حاجی ظاهر قدیر با اعتراضات تند جنرال کمپل – فرمانده عمومی ناتو در افغانستان روبرو شد و طی یک تماس تلیفونی با رئیس جمهور غنی خواستار جلوگیری از عملکرد های خودسرانه حاجی ظاهر قدیر و تبعید وی گردیده است که اعتراضات جنرال کمپل مورد تایید رئیس جمهور غنی قرار گرفت و رئیس جمهور غنی وعده سپرد تا در زمینه اقدام جدی نماید.
حالا، وضعیت مردم افغانستان به شکلی سردرگم قرار گرفته و مردم در واقعیت نمی دانند اینکه چه راهی را انتخاب نمایند اینکه همان راه به فلاح خود شان، مردم شان و افغانستان باشد!
پ.ن: مقوله ی "پیشم نیایید، خوش ات ندارم و دور نرو که گرگ ات مرا می خورد" در وضعیت فعلی حکومتداری و روابط دولت و ملت بدرستی تطبیق می کند!

با احترام
گل رحمان فراز

X

به اشتراک بگذارید

نظر تانرا بنویسد

نوشتن دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

مطالب مرتبط

پیوند با کانال جام غور در یوتوب

This error message is only visible to WordPress admins

Reconnect to YouTube to show this feed.

To create a new feed, first connect to YouTube using the "Connect to YouTube to Create a Feed" button on the settings page and connect any account.