X

آرشیف

کمیتهٔ روابط خارجی مجلس نمایندګان آمریکا تحقیق در بارهٔ خروج از افغانستان را آغاز کرد! 

 

واقعیت أمر چنین است که وارد شدن و خروج هردو خطاء بود. مرجع ترور و دهشت در پاکستان امروز و ایران اما وارد شدند به افغانستان! 

واقعیت امر چنین است که انتخابات در آمریکا در پیش است و ایشان با آغاز چنین تحقیقات آشک خود را میپزند، درد و غم مردم افغانستان ، غم تراژیدی من، هموطن و مردم و وطنم برای شان اساس نبود و نیست! و چنین غم را اصلا در سر ندارند!  واقعیت این است که افغانستان را کمیتهء مشترک از هر دوه حزب حاکم  در امریکا با پاکستان کذاب و دشمن مردم افغانستان نیروی ارزان جنګی طالب و در عمل غنډ ضربهٔ منطقه به معامله ګرفتند و پاکستان مجری این جنایات مرحله به مرحله بود و هست! 

طالب  و سایر عمال افراطی به استقامت  دادن پاکستان  نظام و همه چیز  را در افغانستان سقوط دادند. 

حال نوبت تجرید  و بذدنام کردن اسلام  و طالب   و ریشخند سازی حاکمیت و فکر حاکمیت اسلامی و طالب و بعد براندازی طالب  با مجموعهٔ عساکر کشور های اسلامی  در زمین و استعمال طیارات امریکا از فضا، در مقابل دالر  و کسب بخش از طالب به جانب خود است و تراژیدی ادامه  خواهد داشت و دارد! 

عمال سابق حاکمیت بیست سال ګذشته که سنه و تأریخ شان ګذشته دیګر خیال به باد رفته را از سر بکشند و چند یتیم و یسیر هم خواب کرسی های به باد  رفته را دوباره نه کنند. همه میدانند که در عقب این فیګور ها همان مهره های سوخته و امتحان داده قرار دارند! بلی ایشان صرف دست پاک و یک فکتور ضعیف فشار باقی خواهند ماند. بقیه کار را دالر و هفته ۴۰ میلیون دالر اپراتیفی  علنی و سری میکند. طالب میداند که امکانات مالی ایکه امریکا داده میتواند، روس و چنین داده نمی تواند. آخر اقتصاد یک کالیفورنیا مساوی به اقتصاد روسیه است. برتری و امکانات نظامی روسیه بحث جدا است! 

بلی بخش از طالب کما کان در خدمت باقی خواهند ماند و دارد و ممکن است که وریانت به خون غرق شدن خطهء ما  برای  جلوګیری پیشرفتهای چیینی به خون غرق خواهد شد. 

 

چنین سناریو ها روی دست اند و جنرالان پاکستان برای نجات خود به هر جنایت و پستی حاضر اند! 

 

بر ماست و باید و باید متحد و متفق شد که  مانع تحقق چنین سناریو های کشنده برای مردم افغانستان شد! چتر بزرګ تمام احزاب، سازمانها و شخصیت های مستقل سیاسی در چوکات مدافعان منافع ملی افغانستان مانند یک چتر غېر حزبی با رهبری دسته جمعی چنین مرکز و صدای ملت و آدرس خیر و دفاع از حق و یک صدای ملت مظلوم  افغان  در عالم اسباب به عون الهی شده میتواند اګر همت بیشتر به خرچ دهیم! چنین توانایی ها در ملت افغان موجود است! و تا حال کادر های با عزت و با اعتبار درین چتر و چوکات جمع شده اند که باید وسیع و سراسری شود! 

باېد ادای رسالت کرد! 

از تفاوت های سلیقوی و بګو نه ګو های دیروز باید ګذشت و شهامت عفوه و ګذشت را باید داشت! حلیم و بدون بلند پروازی و  بدون در جان زدن باید با احترام متقابل در مسایل مطرح به مردم و وطن متعهد ماند و برای نجات آن به هر ګونه تلاش و جد و جهد مشروع، علمی، منطقی و انسانی رفت! 

مشکل افغانستان حل شدنی است اګر کار را به اهل آن سپرد و چنین توانایی در وجود افغانها وجود دارد! بلید دست به کار شد! 

و ما علینا الا البلاغ المبین 

داکتر صلاح الدین سعیدی 

۰۰۴۴۷۸۸۶۴۷۴۶۳۸

 

X

به اشتراک بگذارید

نظر تانرا بنویسد

نوشتن دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

مطالب مرتبط

پیوند با کانال جام غور در یوتوب

This error message is only visible to WordPress admins

Reconnect to YouTube to show this feed.

To create a new feed, first connect to YouTube using the "Connect to YouTube to Create a Feed" button on the settings page and connect any account.