X

آرشیف

کسب علوم واجب أند! 

 

اګر کسب دانش و مهارت تیر و کمان و اشتراک زنان در کنترول بازار، جبهات جنګی، روایات علوم  ثابت أند و اګر الله متعال حکم به مسب علوم دارد، و صاحبان علم را درجه و فضیلت داده و هلماء را ورثهٔ أنبیاء خوانده أند و در دهها مورد و از جمله فضلیت آدم بر شیطان در همین برتری علمی بود، این همه و همعه کسب علوم را بر تمام مسلمانان وحیبه و أمر دینی و اسلامی میپنداریم و هست!  

 

مباح خواندن کسب علوم و منع اولاد وطن از کسب و کار حلال و منع از کسب تحصیل و علوم برای اولاد وطن، که عملاً در حاکمیت طالبان در سه سال و بیشتر از آن در افغانستان جریان دارد، و در موارد هم مکاتب را با تمام جهالت حریق و یا منهدم کردند، از آن با افتخار ویدیو ها نیز نشر کردندو مانع تحصیل شدند، حالت است که در تحت حاکمیت و سلطهٔ طالبان  تحقق یافت. این کار، این  سیاست و این عمل سند روشن تلاش برای غلام ساختن ملت افغان، چوکیدار ساختن افغان برای پنجاب، عمل  ضد اسلامی و کمک در ضرر رساندن به مسلمانان و فکر اسلامی هست. عمل حرام میباشد که مسؤلیت و مواخذهٔ الهی (ج)  و نفرت ملت را به کل طالبان راجع ساخته است! 

هیج عضوی تحریک طالبان، به هیچ بهانهٔ، با اعتراض غیر سیستماتیک اینجا و آنجا، به توجیه  عمل حرام، برای حرام دیګر مبرر نبوده و بوده نمی تواند. 

اینکه در ګذشته چنین بود و چنان و حال امر حرام را توجیه میدارند، خود را فریب میدهند! 

الهی به حال ملت و امت اسلام و انسانیت رحم کن! آمین 

آمین 

د ص سعیدی 

۸/۷/۲۰۲۴

 

X

به اشتراک بگذارید

نظر تانرا بنویسد

نوشتن دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

مطالب مرتبط

پیوند با کانال جام غور در یوتوب

This error message is only visible to WordPress admins

Reconnect to YouTube to show this feed.

To create a new feed, first connect to YouTube using the "Connect to YouTube to Create a Feed" button on the settings page and connect any account.