آرشیف

2015-2-6

گمنام غوری

چرا کاری کند عاقل کــــــــه بارد آرد پشیمانی

ولسی جرگه بالاترین و کامل ترین مهد نظارت کننده ، تصمیم گیرنده وبازخواست کننده یک ملت و یک مردم است. این نهاد بزرگ مظهر تقدس، نماینده گی و برگذیده گی یک ملت ومردمش است. همه گان برای رسیدن به این مقام ومنصب حق انتخاب شدن و انتخاب کردن را دارند. افراد مختلفی برای نیل به اهداف مختلفی جهت اهراز این مقام درنبرد انتخاباتی هستند، یکی به فکر مقام سیاسی ، نفع شخصی ، جمع آوری پول ومادیات ودیگری به فکر خدمت به مردم مظلوم است.( حتی کسی کاندید است که یک روز هم درغور زندگی ننموده است پس این کاندید چگونه وظیفه اولی ومهم خویش که همانا رسانیدن مشکلات غور به مقامات است را انجام خواهد داد درحالیکه این کاندید حتی شمه ای از مشکلات غور را تجربه ندارد). پس برماست تا سنجیده وبا تامل انتخاب صحیح وسالم نمائیم زیرا انتخاب کردن وظیفه بس خطیر و مهم است.
انتخاب کردن یک وظیفه نبوده بلکه حقی است که برگردن هرمسلمان واجب وضروری است، انتخاب کردن یک وجیبه ملی، وجدانی وایمانی هرفرد مسلمان وغیور غوراست. پس چه بسا خوب است تاهرمسلمان این مهم را با انتخاب افراد مسلمان ، لایق، مدبر، تحصیل کرده، خلاق، اهل دانش وفهم وکسانیکه به فکر خدمت به ملت، مردم وحکومت هستند به وجه احسن انجام داد، نه اینکه با انتخاب افراد زورگو، تفنگ سالار، جنگ سالار، قطاع الطریق، کفتاران خون آشار وکسانیکه مسایل قومی ومنطقوی را رقم میزنند، هم درپیشگاه خداوند ج، مردم وملت محترم غور رنگ زرد شرمساربوده وهم دوباره تحت استعمار تفنگ، جنگ و قوماندان سالاری باشیم.
ای هموطن غوری من وتو باید کسی را انتخاب کنیم که به فکر خدمت به مردم وآبادی غور باشد نه اینکه به فکر چوروچپاول مردم وپرکردن جیب خود باشد وبا انتخاب ناسلام خود تیشه به ریشه این مرزوبوم بزنیم.
کسانیکه در دوره قبل انتخاب شده بودند درمقایسه با وکیلان سایرولایات دست آوردهای اندک داشته اند حتی دست آوردی نداشته اند. بادغیس که یک ولایت هم سطح با غور است با سعی وکیلانش توانسته سرک اسفالت، شفاخانه معیاری، فاکولته های زراعت و نرسنگ، برق وصد ها ترقی دیگر را درعرصه های مختلفه داشته باشد اما درغور درین دوره وکالت چی داشته است؟
ای غوری تو باید انتظارخدمت ازآن نماینده گان را نمیداشتی چون توکسی را انتخاب کرده بودی که سروکارش با تفنگ، بی دانشی وغیره بوده است پس چگونه ازچنان فردی توقع خدمت را میداشته باشی؟ وکیل صاحبان که دردوره گذشته براریکه قدرت تکیه زده بودند نه تنها به غور خدمت نکردند بلکه نتوانستند یکبار هم نام غور را به همقطاران خود بشنوانند حتی ما وکیل داشته ایم که ازظاهرشدن ویادآوری نام غور درعرصه مطبوعات بیم وهراس داشته است.
امروز من رازی را افشاه میکنم که درین مقطع زمانی کارآمد و عبرت دهننده است، دردوره اول انتخابات ولسی جرگه من همرای نائیدو از نایجریا ومحمد از بلاروس یکجا درمرکزشمارش آراء کارمی کردم. یادم است آراء یک کاندید مشخصی را در ختم روز  اضافه میکردم مثلا 23 رای وی را با اضافه کردن یک به 123 تبدیل میکردم وخوشبختانه مورد قبول واقع میشد،  این کاررا برای پول ومادیات نمیکردم بلکه به قضاوت من این کاندید ازدیگران تحصیل بیشتر داشت وشاید برای غور خدمت کند، این اضافه کردن رای را تازمانی انجام دادم که کاندید مورد نظر برنده شد. خوب به یادم است زمانی که به کابل آمدم اجرای کارم دریکی از وزارت خانه ها معطل شد خواستم از کمک این وکیله صاحب استفاده کنم برای ملاقات به آن جناب به چند نفر ازجمله برادرش که دوستم بود زنگ زدم تا اینکه سرانجام شماره اش را پیداکردم، وقتی برای جناب عالی زنگ زدم چنان با من صحبت کرد که انگار من فرزند غورنیستم یا اینکه عالی جناب از غور نیستند. نه تنها اینکه برای مشکل بنده راه حلی پیدانکرد بلکه حتی مرا به ملاقات نپذیرفت من شخصا یک فرد هستم وازنپذیرفته شدن متاسف نیستم ولی ازدیگران نیز عین قضیه را واقف هستم حتی این نماینده ازظاهرشدن به صفحه تلویزون و صحبت کردن منحیث نماینده غور ابا ورزیده است.
ای هموطن من وتو از چنان افرادی چرا متاثرباشیم ما از انتخاب خود متاسف باشیم وکسی را انتخاب نکنیم که منافع شخصی را برمنافع ملی ارجحیت بدهد، ای هموطن تاکی من وتو به حق خود وحق غور جفا کنیم.
ای غوریان!
 بیایم یکباردیگر به جهانیان نشان بدهیم که ملت غور یک پارچه هستند، مسایل قومی و منطقوی در غور پشیزی ارزش ندارد، اصل شایسته سالاری در غور حاکم است، درغور قلم برتنفگ حکومت میکند واینکه گذشته گان غور چگونه برهند وسند سلطنت میکرده اند وبا انتخاب کردن افراد دلسوز، افراد دقیق و افراد غوری غور را آباد کرده و این ابر فلاکت وبدبختی که برمردم غور باران جهل، نفاق و تفرقه می اندازد را با باد شهامت، اصالت و غوری بودن فراربدهیم تا باشد هم دین خود را ادا نموده وهم وطن آباد وسربلند داشته باشیم.
 
بااحترام