آرشیف

2014-11-3

غلام رسول مبین

پیام تسلیت به خانواده ی مرحوم الحاج عبدالغفور به مناسبت شهادت قضاوتمند عبدالمجید فایز

بنام خداوند بزرگ و توانا
پیام تسلیت به خانواده ی مرحوم الحاج عبدالغفور به مناسبت شهادت قضاوتمند عبدالمجید فایز
     از درگذشت مرحوم حاجی عبدالغفور یک تن از شخصیت های بزرگ قومی، مرد خداشناس و موجود با عبادت سه ماه بیش نمیگذرد که فرزند مهترش الحاج قضاوتمند عبدالمجید فایز یک تن از قاضیان برجسته و سرشناس دیوان امنیت عامه محکمه استیناف ولایت غور توسط اشخاص ناشناس و خدا ناترس حین برگشت از ادای نماز شام روز دو شنبه مورخ 11 عقرب 1393 هـ.ش. واقع مسجد جامع مسعود "رح" در 3 کیلو متری غرب شهر چغچران به شهادت میرسد.
     قاضی عبدالمجید فایز باشنده ی اصلی دهکده ی صوفک یکی از روستاهای نزدیک به شهر چغچران میباشد. موصوف مدت چندین سال میشود که به حیث قاضی به محاکم غور ایفای وظیه مینماید.
      جا دارد که من، منحیث یک شهروند مراتب تسلیت و اندوه شریکی خویش را برای بازماندگان، اقارب، خانواده و اصحابش شریک سازم. برای قاری عبدالرشید، میرزا گل، استاد عبدالغنی جامع، استاد محمد نظر ثاقب، استاد عبدالستار سروش و  محمد عارف ژگفر برادران موصوف؛ شهادت قاضی صاحب را درین ایام عاشورا (ده محرم)، روز شهادت نواسگان حضرت پیامبر گرامی اسلام "ص" و دیگر شهدای واقعه ی کربلا از ته دل تسلیت گفته، برای مرحوم قاضی صاحب بهشت برین؛ برای خانواده و آلش صبر بی پایان و برای قاتلان وی جزای سختِ جهنمی را از بارگاه الله یگانه استدعا مینمایم.
     درینجا، بعید نیست که از حکومت محلی و ارگان های امنیتی شهر چغچران خواهان پیگیر قضیه شوم و برای همه اراکین دولتی در غور پیشنهاد مینمایم که در راستای تامین شخصیت ها برجسته و مهم غور کوشا باشند و از هیچ نوع همکاری برای مردم این دیار دریغ نورزند. درین اواخر تحرکات و فعالیت های تروریستی دشمن بالای قضات و علمای دینی در ولایت غور بیشتر شده و از مجروح شدن مفتی محمد نذیر یک تن از قضات غور تا شهادت قضاوتمند عبدالمجید فایز، آن هم در تحت شهر چغچران زنگ خطر و هشداریست برای پولیس و دیگر نیروهای امنیتی واقع در ولایت غور و این بی کفایتی ارگان های مزبور را نشان میدهد.