X

آرشیف

هفتاد سالگی استاد لطیف ناظمی خجسته باد!

استاد لطیف ناظمی، سرایندهء پیشکسوت و تأثیر گذار و منتقد پیشرو و راهگشایی ست که حق معلمی وی بر بسیاری از اهل قلم و سخن کشور ما، مسلم و محرز است. استاد ناظمی در صفِ آن نوادری می ایستد که با نوشتار، گفتار و رفتارشان، ارج و ابعاد تاراج شدهء واژهء «استاد» را بازمی آورند. 
شخصیت ادبی و اجتماعی استاد ناظمی از جملهء اندک شمار شخصیت های نستوه و ذوجوانبی است که در سپهرهای گوناگون با درخشندگی بی مانندی نور و نیرو می پاشند.
شعر و نثر استاد ناظمی، توانبخش و نوجو و سرمشق هنرورزان روزگار است. و در بوتهء کیمیاگر بیانش، از واژگان بومی هرات گرفته تا امروزی ترین ترکیبات بدیعی، بآسانی همبودی تباری و هنری یافته اند. 
قلم منحصر بفرد استاد ناظمی در خط اجتماعی، رویکرد واقعگرا، دادخواهانه و مبرا از افراط و تفریط را برگزیده است. وی تلخکامی های زندگی را با ظرافت های بی پایان طنزش، به تمسخر می گیرد و در دوستی و کرم، بی هیچ تردیدی، شاه فردی است تمام عیار و پردل و بسیار کم بدیل. 
کارنامهء ارجمند استاد ناظمی و سرزندگی و فعالیت های ادبی بی وقفه اش، الگوی برازنده و آرزوی دیریابی است برای هفتاد ساله شدن همه سرامدان هنر و ادبِ امروز و فردا و همیشه.
هفتادها سال دیگر، پاینده و سراینده باشید، استاد !
آمین !

شعری از استاد ناظمی:

کی گفته‌است ترا
به هر کجا که روی آسمان همين رنگ‌است
که من،
ز بام خانهء خود تا به بام همسايه
دو آسمان دگرگونه سال‌ها ديدم

(پایان)

X

به اشتراک بگذارید

نظر تانرا بنویسد

نوشتن دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

مطالب مرتبط

پیوند با کانال جام غور در یوتوب

This error message is only visible to WordPress admins

Reconnect to YouTube to show this feed.

To create a new feed, first connect to YouTube using the "Connect to YouTube to Create a Feed" button on the settings page and connect any account.