X

آرشیف

هر دونده یابنده نیست !
سپتامبر 12, 2017

afrotan

درست همان زمانی که عده ای صف بسته بودند وشعارهای الله اکبرسرمیدادند و گروهی از آنها که نه قهرمانی را میشناختند ونه هم  مفهوم شهادت را میدانیستند شمشیرها را از غلاف کشیدند وبه نمائیش خشونت خواستند  تا حق شهدای وطن و قهرمانان معرکه وجهاد  را ادآ کنند ،!! هیچکسی ندانیست که این قُمه بدستان و زنگیان مست و شاکران ماجراجوی فاجعه امروزی  چه نسبتی با مجاهدان ضد استعمار و ارتش سرخ  داشتند؟  ویا اکنون که سرزمین افغانستان بیش از هرزمان دیگری غرقه درخون است  و فرد فرد ی از افغانها ی ساکن در جغرافیای افغانستان نیاز به نوع بیداریی عمومی  و پالائیش وجدانی داریم وسخت  نیازمند یم تا جراثیم مهلکی ازاعتیاد برمصرف  را که نه تنها بر فرهنگ و تمدن باستانی کشورما حمله آور شده بلکه خودآگاهی عقلانی  نسل جوان و بالنده ای این سرزمین  را نیز نشانه گرفته است چگونه می اندیشند وبرای بیرون رفت از بحران و فاجعه دارای چه نسخه ای اند ؟
 در آنسوی این میدان نبرد و کشمکش ، برخی ها  هم که عادت دارند چشم بسته و بروال همیشه  وبرخاسته از یک نگاه متحجرانه شبه جهادی و شبه قومی با چاشنی فاشیسم تمامیت خواهانه سیأ سی که دارای سوابق مجعول و مجهول  « نقل مطابق اصل » اند بی آنکه بدانند قهرمان چه نوع کلیمه است و با چه اشخاصی  باید اطلاق گردد با این استدلال معیوب  که گویا در قانون اساسی افغانستان از فلان کسی و فلان فرماندهی وقتی ذکری نه شده است چرا آنرا قهرمان ملی مینامند ؟ شعار مرده باد و زنده باد سرمیدهند .

http://www.dailymotion.com/video/x608qsz

 میگویند درزمان حاکمیت ادولف هیتلربرکشور پهناور  آلمان  یکی از شهروندان آنکشور   که مشغول ساندویچ خوردن بود و درعین حال بر بروتهای درازش نیز دست می کشید شعار می داد که زنده باد جنگ ! و قتی کسی که در کنارش نشسته وی نیز مشغول ساندویچ خوردن  بود از این شهروند که شعار جنگ را میداد پرسید که چرا و با چه کسی می خواهی بجنگی ؟ گفت برای نجات پنج میلیون جرمن نژادی که در امریکا به سرمیبرند و می ترسم نژاد شان آلوده شود . !!! 

ادامه مطلب در اینجا

 

X

به اشتراک بگذارید

نظر تانرا بنویسد

نوشتن دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

مطالب مرتبط

پیوند با کانال جام غور در یوتوب

This error message is only visible to WordPress admins

Reconnect to YouTube to show this feed.

To create a new feed, first connect to YouTube using the "Connect to YouTube to Create a Feed" button on the settings page and connect any account.