آرشیف

2015-1-8

انسان راستگو

نگاهــی بـه شماره 19 ماهنامه 21

 

درشماره نوزدهم ماهنامه 21 تحت عنوان "غور هلمند نیست" مطلب نشر که درآن از امنیت نسبی غور بحث شده امنیت غور را از ولایات لوگر، غزنی ، قندهار وارزگان خوبتر وبهتر عنوان شده .
غور را از جمله ولایات دانست امنیت بشکل نسبی وجود دارد ومخالفان مسلح دولت از توانائی قابل ملاحظه ی برخور دار نمی باشند. بناً انتخابات صورت میگیرد . در انتخابات آینده ار مسدود شدن (50) سایت نیز تذکر داده اند (بناً انتخابات صورت میگیرد) درحالیکه (39) سایت آنهم به تهدید بلند قرار دارد.

آقای محمد حسن حکیمی کاندید شورای ولایتی .
ساعت 7 صبح شنبه 5 دلو از طریق رادیوی BBC وقبلاً از طریق تلویزیون طلوع مصاحبه انجام داد وگفت: توسط افراد مسلح غیر مسؤل در غور دها حکومت موازی وجود دارد که دارائی سیستم اداری قضاء وقوه اجرائیه دارند دولت محلی توانائی در برابر شان را ندارد انتخابات شفاف یا غیر شفاف را به دیده اکراه دید.
به گفته خود شان با همه مشکلات ونا امنی ها واه واه چرخش زمان چطور (360) درجه را یک شب پیمود بدون عملیات تصفیوی بدون آگاهی دهی کمپاینی بمردم طالبان مسلح ومخالفین مسلح مانند برف های زمستانی باوزیدن باد بهاری صحنه را ترک گفتند به جاده متحقق دموکراسی گردن نهادند که کاندیدان بدون دغدغه به پای صندوق های رای بروند.

درهمین صحفه آقای حکیمی کاندید مرد سال رادیوی آزادی شده .
چیقدر خوب کاشکی بشود اما این کاندیداتوری برمی گردد به سفر خبر نگار رادیوآزادی هرات در غور وسفرحکیمی راه هرات امید است که خدمت وتحایف . . . . . . . . حدر نرود.

درصحفه چهارم همین شماره عنوان تحت حرکت 93 غوریان .
به چشم میخورد خواننده را به یاد ولسوالی مرزی هرات می انداخت وقت که در خطرهای پیش بینی نظر اندازی شود از غور باستان حکایت دارد که مردم را به وحدت ویکدلی تشویق می کند ومیگوید از تجارب گذشته عبرت بگیریم بسوی سرنوشت آینده روشن گام برداریم .
درینجا به اذهان عامه بر می گردیم می بینیم که دیر بزرگان متنقذین قومی تفنگداران با دید برگزار کننده گان حرکت 93 تفاوت های چشم گیردارد همین حالا غوریها دروازه های کاندیداتوری ریاست جمهوری را ملنگ وار چار زانونشسته دست ارادت بر سینه می زنند . (11) نامزد در ریاست جمهوری داریم در (33) موقعیت حلقه چاکری کوبیده میشود پاسخ این حرکت را در 16 حمل 93 خواهیم گرفت .

درصحفه دوم این شماره تاریکی موقتی از برقی چغچران را حکایه دارد . 
به کلیمه چغچران دقیق شویم ساحه جغرافیائی را در بر می گیرد که از مرغاب شروع شده تا غورقند واز کوتل شینیه الی شویچ ولفرا واله یار را در بر میگیرد . 
بهتر می بود که ساحه شاروالی یا شهر چغچران انتخاب می شد خوب به هر صورت . اما در مورد علل وعوامل ان نیز گفته اند که یکی آن بی توجهی یاسهل انگاری اداراه جهلی را برجسته ساختند.
ایکاش نویسنده قدری به پشت سر می دید یاد خود را از سفر بزرگان قوم وکلای مردم در مجلس شورای ملی وشورای ولایتی می آورد که در دیدار با رئیس جمهور اعضای محترم کابینه معاونین ریاست جمهوری وسفارت خانه های کشور های دوست روی کلام موضوع بحث شده چه وعده های داده اند ونتایج سفر دست آورده های آن از طریق رادیو تلویزیون ملی غور رسانه های چاپی چون مجله صدای غور ورسانه های آزاد به اطلاع عامه رسده آگاه می شد .

در صحفه چهارم : تجلیل از میلاد وتقیح از خشونت مطلب ذکر شده 
که در شعارهای کاغذی ونوشته جات اعتراض کننده گان نه از میلاد خجسته سرور کاینات تسلیت وتهنیت نشده این روز افتخار آفرین که یک نیم میلیون پیرو دارد تاآخرین روز جهان فانی درخشش دارد تحت اشعاع تقبح خورشید قرار گرفت …