X

آرشیف

مصالحه با حزب اسلامی به رهبری حکمتیار
حزب اسلامی به رهبری گلبدین حکمتیار با دولت مصالحه کرد و قانون اساسی را پذیرفت، در حالیکه قبلاً هشتاد فیصد اعضای بر جستۀ این حزب در دستر خوان دولت حضور داشتند. « آمدی جانم به قربانت ولی حالا چرا؟» آرزو داریم و دعا میکنیم که این واقعه برای اتحاد مردم ، ترک مخاصمت و برقراری امنیت در کشور عزیزما چشمگیرو اثر گذار باشد ، خداوند همه را توفیق خیر و انصاف دهد. طرفداران پروپاقرص حکمتیار با خشم و عصبانیت چنان وانمود می کنند که گویا او غیرمسئول ، واجب الاحترام ، منزه از هرنوع اتهام است و گویا سراسر کشور را زیر نگین دارد. متناظر با این ، مخالفین پرو پا قرص حزب بر خلاف آن بد و رد می گویند ، فحاشی می کنند(که لازم نیست) و هزار عیب شرعی بر آن می تراشند. جای بسیار تاسف آن است که هم طرفداران و هم مخالفان حزب اسلامی بوضوح تار تعصب قومی ، قبیلوی ، لسانی و منطقوی را بر خود می تنند ، بر بنای آن استقطاب می شوند ، در نتیجه قضاوت هردو جهت غیر منصفانه در قالب لاف ، پوف، تهمت و افترا هوایی می گردد.
«خوشتر آن باشد که سر دلبران*** گفته آید از زبان دیگران»
بهر حال معیار هویدا شدن اندام سیاه یا سفید، « زمان عریان شدن و گذشتن از رود مرغاب است» ، محک عملی شدن ادعا ها و قضاوتهای طرفداران و مخالفان فقط گذشت زمان می باشد: اگر در آیندۀ نزدیک ، آتش جنگ مثلاً در ننگرهار ، در کنر ، در لغمان ، در تگاب ، در کندز ، دربغلان، در مرغاب ، در قندهار، در هلمند ، در غزنی، در لوگر ، در خوست ، در وردک و … تضعیف گردید و مردم به آرامش رسیدند که صدسلام به حکمتخانه های حکمتیار. و اما در صورتیکه تغییراتی در این زمینه مساعد شده نتواند ، یارو ، با، دار و دسته اش شمله افرازند و کاسۀ دولت لیسند ، به سایۀ فیل بخوابند وخیال کنند که سایه از خود شان است. آنگاه اندام سیاه نمایان خواهد بود.
X

به اشتراک بگذارید

نظر تانرا بنویسد

نوشتن دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

مطالب مرتبط

پیوند با کانال جام غور در یوتوب

This error message is only visible to WordPress admins

Reconnect to YouTube to show this feed.

To create a new feed, first connect to YouTube using the "Connect to YouTube to Create a Feed" button on the settings page and connect any account.