X

آرشیف

مشتقانه بنگر که به چه مقصود آمده ای ؟

آگاه باشید ! عظمت به آن چیزی که نگاه میکنی نیست بل عظمت در نگاه تونهفته است . حال نوع نگاه مان به زندگی و تاریخ  باید مصدر عظمت ها دانیست . چنانچه حکمأ طعم مفاهیم در نگاه را چنین به تمثیل کشیده اند دوتن از زندانیان که  در یک شب بارانی از پشت میله های زندان  به بیرون مینگرستند ، یکی میگفت ، نگاه کن چقدر گِل ولای این جا جمع شده دیگری میگفت ، به ستاره ها نگاه کن که چقدر زیبأ می درخشند ! واکنون ما آن زندانی دنیای هستیم که تا دیروز خاک و گِل را می دیدیم و اینک کهکشانی در نگاه و قلب مان جاری است . اکنون که با این جهان بینی و چنین تفکر وارد جامعه شده ایم چیزهای را که عوام از ان لذت میبرند ، چی بسی باعث رنج ما گردند و چیزهای را که باعث آرامش روحی خود پنداریم دیگران دوست ندارند یا اساسأ احساس نه می کنند .

https://www.youtube.com/watch?v=58DJRZxwLRk

از این مقدمه کوتاه به چنین نتیجه ای میرسیم که اختلاف نظر میان خود و دیگران یک امر فطری است که به قول جان نلسون فیلسوف نامدار امریکا که میگوید «هرمقداری که می خواهی متفاوت باش ولی بکوش تا مردمی را که باتو اختلاف دارند و متفاوت اند تحمل کنی !» بدون هرگونه تردید  این جهان بینی ونگاه  پیامبرگونه همه روشنفکران عالم و آزاده گان راستین تاریخ است که برای تحقق آن نهضت های بزرگی را براه می اندازند و برای تحقق عدالت و استقلال سیاسی و از همه مهمتر اقتصادی دست به مبارزه بی امان میزنند ،

ادامه مطلب در اینجا

 

X

به اشتراک بگذارید

نظر تانرا بنویسد
کامنت

نوشتن دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

مطالب مرتبط

پیوند با کانال جام غور در یوتوب

This error message is only visible to WordPress admins

Reconnect to YouTube to show this feed.

To create a new feed, first connect to YouTube using the "Connect to YouTube to Create a Feed" button on the settings page and connect any account.