X

آرشیف

قطعنامه ی نشست عمومی قبیله سلطانیار/خدایار/الله یار

بسم الله الرحمن الرحیم

یا ایها الناس انا خلقناکم من ذکر و انثی و جعلناکم شعوبا و قبائل لتعارفوا ان اکرمکم عند الله اتقاکم ان الله علیم خبیر "سوره حجرات، 13".

 

مورخ: 20 قوس 1396

از آنجاییکه انسان از بدوِ تولد به پرورش، تربیت و حفاظت نیازمند است، اجتماع، مردم و محیط نیز به این مسایل تحت یک رهبری سالم، وفادار، کارا و صادق ضرورت دارد که تا باشد زندگی باهمی و موفقِ را توام با صلح، امنیت و آزادی در کنار همدیگر داشته باشند. قبیله صلحجو و باعزت سلطانیار/خدایار/الله یار مدت چندین دهه میشود که از فقدان رهبری واحد، مطلوب و صادق رنج میرد و این سکتگی را سالیان طولانیست که متاسفانه تجربه و تحمل مینمایند.

بنا، بادرک وضعیت موجود و تحلیل اوضاع بدِامنیتی از عدم انسجام و هماهنگی، وحدت و اتفاق و در نهایت نبود رهبری سالم و وفادار این قطعنامه با مواد ذیل مورد تایید تمام اشتراک کنندگان این نشست مشورتی که مشتمل از تمام شوراهای انکشافی روستاهای قبیله، محاسن سفیدان، شخصیت های بارسوخ و بانفوذ، جوانان و تحصیلکردگان میباشد، قرار گرفت:

1.   متن و مواد این قطعنامه از تاریخ 20 قوس 1396 هـ.ش. الی نشست مشورتی بعدی مورد اعتبار سیاسی و مردمی میباشد.
2.   این قطعنامه جهت تامین وحدت و یکپارچگی در بین قبیله استوارست.
3.   به تاسی از قوانین نافذه کشور که اجتماعات و تجمعات از جمله حقوق و وجایب نافذ شهروندان میباشد، مایان نیز به این نشست مبادرت ورزیدیم. این نشست و قطعنامه به پیروی از مواد 33 و 36 قانون اساسی افغانستان مبنای قانونی و حقوقی دارد.
4.   تایید این قطعنامه هیچگونه تهدید و خطری را به اداره محلی،  گروه ها و قبایل ساکن این ولایت در پی ندارد، بلکه ممدیست برای تحکیم ارتباط و تامین وحدت در بین تمام اقوام ساکن در غور و همچنین وسیله ییست برای دادخواهی و برآورده شدن حقوق و وجایبِ حقه یی اشتراک کنندگان این نشست.
5.   تمام ادارات دولتی اعم از ملکی و نظامی، نهادهای مدنی، حقوق بشر و صلح، موسسات دولتی و غیردولتی این قطعنامه و محتویاتش را بسان حمایت نامه یی مردمی بدانند و فعالیت های شان را به تمام قریجات مربوط به این قبیله بدون کدام خوف و هراسی میتوانند که تطبیق و انجام دهند.

تصامیم اتخاد شده:

1.   ازینکه باگذشت چندین دهه بدبختانه رهبری این قبیله نتوانستند از حقوق شهروندی، سیاسی، مدنی، اجتماعی و فرهنگی مردم خویش به درستی دفاع و صیانت نمایند، بروی این ملحوظ  اشتراک کنندگان این نشست، ایشان را رهبری ناکام، ناسالم و ناکارا پنداشته و به تعیین رهبری جدید بنابر اصل شایسته سالاری، وفاداری، مردمداری و صداقت اقدام نمودند.
2.   محترم حاجی کمال الدین مودودی و محترم حاجی فضل الحق نجات از رهبری قبیله مخلوع و محترم سردار میرزا محمد ابراهیم امیری به صفت رهبر عمومی قبیله و محترم غلام رسول مبین به حیث رییس جوانان قبیله با توافق اکثریت آرا منحیث رهبر عمومی قبیله تعیین و انتخاب شدند.
3.   از رهبری جدید قبیله آرزومندیم تا بخاطر برآورده ساختن حقوق و وجایب از دست رفته مردم به تشکیل شورای سرتاسری اقوام الله یار، سلطانیار، خدایار، دولتیار، تاجیک، ادهم، شیخها و ولی اقدام قطعی نموده و به رسمی شدن این شورا از هیچگونه مساعی دریغ نورزند.
4.   بخاطر مشوره دهی بهتر و آگاهی دهی بیشتر برای مردم محیط و منطقه در آینده یی نزدیک رهبری جدید قبیله به تشکیل شورای علمای قبیله اقدام خواهد نمود.
5.   در مجموع مواد و متن این قطعنامه از حمایت بزرگی مردمی برخوردار بوده و از قوانین نافذه کشور به خصوص قانون اساسی منحیث مادر قوانین عدول نخواهد کرد.
6.   در حراست از خاک و حفاظت محیط خویش تمام مردم قبیله مسوول و مکلف اند.
7.   در دفاع از معارف و تشویق اولیای شاگردان به دانش و پرورش رهبری جدید قبیله مکلفیت ایمانی و وجدانی دارند.
8.   این نشست بنابر نیازمندیهای مبرم اجتماعی قبیله برگزار شد و هیچ نهاد ویا گروه سیاسی در قبال آن قرار ندارد.
9.   حق حیات، حق دسترسی به تعلیم و تربیت، حق آزادی بیان، حق دسترسی به فعالیت های مدنی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی از جمله حقوق بشری انسانها میباشد و اشتراک کنندگان نشست مشورتی مردمی ازین حقوق پشتیبانی مینمایند. 

کُل جدید لذیذُ.
بااحترام

X

به اشتراک بگذارید

نظر تانرا بنویسد

نوشتن دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

مطالب مرتبط

پیوند با کانال جام غور در یوتوب

This error message is only visible to WordPress admins

Reconnect to YouTube to show this feed.

To create a new feed, first connect to YouTube using the "Connect to YouTube to Create a Feed" button on the settings page and connect any account.