X

آرشیف

قرآن وجود احمدی حضرت محمد(ص)

 

کلام حق٬ احد و حی مطلق عز وجل٬ به محوریت محمد(ص) رهنمای بشریت٬ که لزوم و ضرورت درک کلام الهی٬ از منشاء صدق یا قلب یا صدر تا بستر سازی مفهوم عمیق آن٬ در منطق و استدلال برای نتیجه مطلوب مفسر هر زمان٬ برای خدمت به بشریت می گردد.

اما رویکرد اسلام سیاسی فاقد معرفت دینی اسلام٬ جایگزین صدر و قلب منور٬ اوصاف رذیله چون دهشت و وحشت یا شاهد سادیسم دینی در جوامع دین زده مانند افغانستان هستیم.

که احمد باطن منور آنجناب و فنای وجود مبارک اش با احد٬ که محصول رابطه احمد و احد = قرآن

پس وجود احمدی = عقل منکشف روح منور

 

جوهره عقل و نار عشق چون حروف الف با یا سمبول های نوشتاری که انسان خلق کرده نیست. یعنی قرآن در متون و متون در سمبول های انسانی چون حروف از نزد الله به محمد٬ این چنینی نوشته شده نیامده٬ زیرا یک اثر یا یک ایه قرآنی نوشته شده٬ از الله که به رسول آمده باشد در کدام موزیم کشوری یا سند تاریخی نداریم.

اما سیر تکمیل ایمانی تا ایمان حق الیقین در واقع٬ خادم یا مفسر قرآنی در متون در ۳۰ پاره که اکنون داریم است. که فاقد این سیر٬ از ظواهر دینی نتوان حکمت و استدلال منطقی را٬ برای راه حل های اجتماعی بیرون داد.

 

سیر معرفت از بطن انسان یا روح وی از قلب و اطراف قلب٬ شامل اذکار می گردد٬ که اسم اعظم الله در بصیرت نوشته شده با نور در سینه قابل مشاهده می شود – و آنچه در متون دینی به مثابه علم الیقین دریافت شده بود٬ هو به هو با چشم قلب مشاهده می گردد٬ که این حالت را٬ علم حال یا ایمان عین الیقین بسوی حق الیقین می گوییم.

 

 

 

نظم:

تمامیم در آغازش!

نبندم نبندم، جز عشق نه طربم

کز طلب پُر طرب، دعا پی استجابم

نه صوری از صور٬ کز منش گفته ام

گذار این هستی، زنیستی هستیم

سیر تکمیلی قرآن، زمعراج حبیبم

کاندر تحول روح، تمامی به اتمامم

یک جام و ساغر، بی بهانه زالعصرم

خود زمان بی مکان، در مکان بی زمانم

که فوق بیرونها، انرژی به کوششم

گفتا با عشق بیا، کز سوختن میسازم

در فتح تزلزل، محصول به اندیشه ام

کز مخفی تا عریان، ربطی این معنایم

 

 

محمدآصف فقیری

X

به اشتراک بگذارید

Share

نظر تانرا بنویسد

کامنت

نوشتن دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

مطالب مرتبط

پیوند با کانال جام غور در یوتوب

This error message is only visible to WordPress admins

Reconnect to YouTube to show this feed.

To create a new feed, first connect to YouTube using the "Connect to YouTube to Create a Feed" button on the settings page and connect any account.