X

آرشیف

صدای صلح و فرهیختگی انسان از لای ناملایمات روزگار

 

ناله های بی فریاد، احساس درد جانکاه، سوز قلب داغدار، سر کوبیدن به در و دیوار، جاری شدن اشک بدون انتها، احساس نامرادی روزگار، فرورفتن در تاریکی ها، از دست دادن امیدها و تمنای زندگی بعد از یک واقعه المناک همه و همه مراحل سوگواری هستند که فقط از دل، ایمان، قلب و چشم انسان های داغدیده و مجروح بر دامان یاس و نومیدی رخنه کرده و انسان با بروز دادن چنان احساسات، با همه درد و ناملایمات مقابله می کند.

دنیایی که با مایه تباهی و فساد آلوده شده است همیشه در لابلای اوراق سیاه تاریخش شاهد سوگواری ها، واقعات خونین و اعمال قساوت باری چون ظلم و ستم، در بندگی بودن اختیاری و یا غیر اختیاری ، قتل عام یا گروهی، انفجار بمب، مسموم کردن سرچشمه حیات کودکان و نوجوانان، سوق دادن یک ملت بسوی انحطاط و کشتار سیاسی، مذهبی و یا نژادی که بوسیله جنایتکاران سازماندهی میشوند بوده است.

و اگر با عقل و منطق به همه جنایات و اعمال غیر انسانی دقیق شویم، می نگریم که تمامی جنایات از نفرت، خودخواهی، اوج ترس و وحشت و تدارک و سازماندهی جنایتکاران و پیروی کورکورانه آن همه خیانت کاری توسط مردان و زنان بیگناه که اسیر دسیسه های فساد و قتل میشوند صورت گرفته است.

اما اکثر ما انسانها ولو کجا هستیم با شاخص های متفاوت اخلاقی، مدنی و اعتقادی… زمانی که با شنیدن و دیدن حادثات خونین و قتل انسان بی گناه در وجود و قلب خود از درون خفه می شویم، همان جاست که وجود لطیف انسانیت را با حواس ظاهری و ادراک حسی مان لمس کرده ایم و شاهد این هستیم که احساس زنده انسانی در رگه های ناتوان دنیا هنوز هم به آهستگی جریان دارد. هنوز هم انسان در کنج و کنار دنیا با شنیدن و دیدن حادثه المناک و خونبار گریه میکند، لحظه ای مکث میکند، از درون سینه اش آه بیرون می زند، دستی را با مهر و تسلیت می فشارد، دعای خیر می کند، شمعی به روی زمینی می افروزد و یکبار دیگر توانایی انسان را که هنوز زنده هستیم، هنوز هم متحدانه بسوی جاده نجات از بدبختی ها روان هستیم و هنوز در انهدام فرو نرفته ایم، ناخودآگاه زنده بودن انسانیت را شعار می دهند که واقعن مژده ایست به قلب های ناباور.

با درود به پیشگاه صلح و عدالت و برابری،
04-21-2016

 
 
 
X

به اشتراک بگذارید

نظر تانرا بنویسد

نوشتن دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

مطالب مرتبط

پیوند با کانال جام غور در یوتوب

This error message is only visible to WordPress admins

Reconnect to YouTube to show this feed.

To create a new feed, first connect to YouTube using the "Connect to YouTube to Create a Feed" button on the settings page and connect any account.