X

آرشیف

سیاست اتحادیه اروپا در مورد آینده افغانستان

ترجمه از روزنامه de Volkskrant   " مردم" چاپ هالند- 7سپتمبر2009

 

اتحادیه ی  اروپا کمک به افغانستان را افزایش میدهد. سران اتحاده ی اروپا در استاکهولم در مورد افزایش کمک به افغانستان سخن گفتند.

Marc Peeperkorn “ مارک پیپرکورن   “ گزارشگر هلندی در روزنامه ی مرد م(روز دوشنبه7 سپتامبر2009)   در گزارشی  مینویسد.

 اتحادیه ی اروپا آماده است تا کمک های خود به افغانستان را افزایش دهد. افزایش کمک ها را اتحادیه ی مذکور مشروط بر آن میداند که دولت جدید افغانستان در مقابل فساد  اداری و رشوه خواری با جدیت وقاطعیت  وارد عمل شود. در پاییز امسال اتحادیه ی اروپا  to do lists "یک لست کار های انجام شدنی" را که شامل مشکلات فوری افغانستان است ارائه میکند و همزمان کشور های عضو اتحادیه ی اروپا میتوانند ازین پیشنهاد حمایت کنند.

اتحادیه ی ارو پا از تلفات غیر نظامی بحث برانگیز حمله ی هوایی اخیرناتو در قندز متأثر است.  رئیس اتحادیه ی اروپا و کمیسیون اتحادیه ی مذکور روز شنبه از یک فا جعه صحبت کردند. 

اتحادیه ی اروپا اکنون سالانه یک میلیارد ایرو را بخاطر پروژه های ملکی (غیر نظامی) به افغانستان کمک می کنند.  بنظر وزیر خارجه ی سویدن  Bildt "بیلت " افزودن فشار بر تمام کشورهای کمک کننده  بشمول خودمان یک امر ضروریست.  و همتای هلندی وی Verhagen "فرهاخن" انتظار دارد که اتحادیه ی اروپا سالهای دیگر در افغانستان باقی می ماند. " وزیرخارجه ی سویدن روز شنبه گذشته بعد از نشست وزیران خارجه ی اتحاده گفت که ما باید به دولت جدید واضح بسازیم که ما از آنها چه توقعی داریم و آنها از ما چه توقعی باید داشته باشند. "

کشورهای  اتحادیه ی اروپا درگیر پروژه های بازسازی بی شماری در افغانستان هستند. سرمایه گزاری در بخش کشاورزی (محصولات دیگر غیر از خشخاش)، خدمات بهداشتی، تعلیم و تربیه و آموزش پولیس بخش های عمده ی این کمک ها اند. با آمدن دولت جدید در افغانستان، اتحادیه ی اروپا میخواهد که پروگرام های کمک بیشتر را بررسی کند.

وزیر خارجه ی هالند می گوید درنظر است تا کمیسیون اتحادیه ی اروپا و مسئول سیاست خارجی اروپا  Solana "سولانا"  لیست مختصر  تمام پروژه های کمکی عضو ممالک اتحادیه ی اروپا را ترتیب کند و سپس بر مبنای آن می بینیم که چه کار ها بهتر به انجام برسد، و از انجام چه کار ها یی صرف نظر شود.

کمیسر روابط خارجی اتحادیه ی اروپا  Ferrero Waldner"فریرو  والدنر" خواستار کمک اتحادیه ی اروپا برای تأسیس یک اکادمی اداری  در جهت تقویت یک حکومت معتبر در افغانستان  شده است.  وی همچنان معتقد است که همکاری در ضمن نظارت مرز بخاطر مقابله با تروریسم و قاچاق اسلحه ضروریست. فرهاخن وزیر خارجه ی هالند همجنان تأکید کرد که کابل هم باید سعی خود را بکند. او خواستار این شد که در پست های کلیدی (پست های مهم) نباید اشخاص فاسد و رشوه خوار بیایند. و همچنان او خواهان این است که کابل باید با جدیت بیشتر تلاش خود را بخاطر بهتر شدن پولیس و اجرای عدالت به انجام برساند. همچنان او در احترام  به حقوق زنان تأکید نمود.

 

X

به اشتراک بگذارید

نظر تانرا بنویسد

نوشتن دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

مطالب مرتبط

پیوند با کانال جام غور در یوتوب

This error message is only visible to WordPress admins

Reconnect to YouTube to show this feed.

To create a new feed, first connect to YouTube using the "Connect to YouTube to Create a Feed" button on the settings page and connect any account.