X

آرشیف

سفر پـــــر از خاطره!

 

گل رحمان فراز

این بار با تقبل و تحمیل نمودن حالت نا پسند جوی، نا امنی ساحات، دوری راه و گذشته از پس انداز اقتصادی، خواستم کوله بار سفر را از ولایت غور به سوب کابل از طریق راه زمینی توسط موتر فلانکوچ از راه بامیان و میدان شهر بسته نمایم و این راه طولانی، پر فراز و فرود را با قصه های طولانی، دل انگیز و پر خاطره طی نمایم.
در جریان این سفر، از زندگی و وضعیت زندگی نامناسب مردم که در مسیر راه قرار دارند دیدن نمودم و واقعاً زندگی شان را خسته کن و قابل ملاحظه یافتم.
این مردم که از پستان فقر امرار معیشت می کنند، در شتاب بارش برف و ریزش سیلاب خود را گرم نموده و لباس برهنه فقر را بر تن دارند، با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم می کنند، اندک ترین توجهی از طرف سران حکومت وحدت ملی در قبال حل مشکلات شان دیده نشده و نمی شود. 
 با این همه مشکلات، آنها با پیشانی باز و با لب خنده از مهمانان و مسافرین این مسیر مهمان نوازی می کنند و نمی گذارند اشک وحشت چشم های عابرین را تر نماید.
از اینرو، از همه دوستان و فرهنگیان که به اطلاع رسانی ها دست دارند خواهش مندم تا اطلاع رسانی از وضعیت زندگی همچو افراد را مسئولیت خود دانسته و آنقدر اطلاع رسانی کنند که به سمع سران برسد.
با احترام
گل رحمان فراز

X

به اشتراک بگذارید

نظر تانرا بنویسد

نوشتن دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

مطالب مرتبط

پیوند با کانال جام غور در یوتوب

This error message is only visible to WordPress admins

Reconnect to YouTube to show this feed.

To create a new feed, first connect to YouTube using the "Connect to YouTube to Create a Feed" button on the settings page and connect any account.