آرشیف

2017-9-7

نظیر ظفر

ز مزمه های دل شاعر

بنام آفرید گار جهان   

 

 

ثنای خدای را میکنم که شاعری بنام اسحاق ثنا آفرید و قریحه ای سر شاری به وی اعطا کرد که اشعارش در خور خوانش و قابل ستایش است . 
مردی حلیم و فهیم و فخیم که موی سیاه ایام شباب را در خد متگذاری فر هنگ و مطبوعات سپید کرد و با قلم اش علم حریت و فر هنگ را بر افراشت و از خود آثاری بجا ماند که ما ندگار است . 
فر هنگی که با سر مایه قناعت هم زنده گی فا میل اش را تا مین کرد و هم هنرش را به اوجها رساند ولی با هجوم جنگ افروزان و جنگسا لاران در وطن که دیگر مکانی به فر هنگیان نبود مانند سایر فر هنگی های فر هیخته ما؛ رخت سفر جبری بر بست و در غر بت مها جرت اقامت گزید . 
از سایت وزین ۲۴ ساعت مطلع شدم که مجموعه ای جدیدی ازین شاعر گرانقدر ما اقبال چاپ را گر فته و درین زمینه با مو صوف ( جناب اسحاق ثنا) تماس گر فتم که  با لطف بیکران شان یک جلد را با محبت فراوان به ادرس بنده ارسال نمودند که از خوانش ان چنین اسنباط کردم که شاعر عاشق است و عاشق همیشه جوان .
با وجودیکه این مجموعه کوچک است مگر از محتوای بزرگی بر خور دار است و در ۳۱ صفحه با قطع و صحاف زیبا در شهر ونکور کانادا به چاپ رسیده  و در پشتی با خط درشت ( زمزمه های دل ) نوشته شده است و در عقب آن عکس نویسنده و آثارچاپ شده اش درج گر دیده است . 
درین مجموعه شاعر توانسته اشعار میهنی را نیز بگنجاند مگر جذبه ای عشق چنان قوت نموده که بیشترین ان عا شقانه است که صریحا گفته میتوانیم که عشق میهن است که شاعر کهنسال و مهاجر را بیتاب ساخته و از فراق و درد ها مینا لد و زمزمه های دلش را بگوش ما میر ساند ایکاش جنگ افروزان و جنگسالاران سواد و گوش و احساس میداشتند تا این زمز مه های صد ها شاعران ما را می شنیدند . 
برای شاعر عزیز ما جناب اسحاق ثنا تو فیقات بیشتر و عا فیت مستدام  از بار گاه خدای بزرگ تمنا نموده و منتظر مجموعه های ناب دیگر شان استیم و ازین مجموعه ار مغانی به خواننده گان معزز تقدیم میکنم که انتخاب نموده ام 

عا شقی  

شک نیست عاشقان جــهان عاشقت شوند 
بی هیچ قید و شرط و گمان عاشقت شوند 

صیاد یک نگاه کند ؛ می رود ز خویش  
افتد ز دســـــت تیر و کمان عاشقت شوند 

آهو اگر خرام تو بــــــــــیند؛  شــود اسیر  
هم تو له زن ؛ شبان جوان عاشقت شوند  

بوی بهار چون ز نفــــــــس هات می وزد 
چندان که هر چه پیر و جوان عا شقت شوند 

چشـــــمی که دیده است ترا چون( ثنا )دمی  
بی گفـــــــتگو به قیمت جان عا شقت شوند
 

  – نوشته نذیر ظفر