X

آرشیف

دیدار استاد محمد عابد حیدری با نهادهای مدنی درفیروزکوه

 
 
 
دیدار استاد محمد عابد حیدری با نهادهای مدنی درفیروزکوه

 
روز پنج شنبه ، محمد عابد حیدری استاد سابق دانشگاه کابل و از شخصیت های علمی و فرهنگی معروف سرزمین باستانی غور ، در شهرفیروز کوه مرکز ولایت ، در دفتر مجتمع جامعه مدنی با تعدادی از مسوولین نهادهای مدنی و جوانان غور ملاقات دوستانه داشت. در این دیدار استاد، از خاطرات دوران کودکی وهنگام تعلیم خویش در مکتب ِ کاهگلی دهن کندیوال،  قصه گفت  وسپس از تجارب دوران لیسه  و دانشگاه و اوضاع و احوال آن روزگار غور  و افغانستان حکایت ها بیان داشت.  جوانان خاطرات جالب و شنیدنی دیگر استاد  را در زمان مهاجرت و رفتن به پاکستان واز آنجا به اروپا و وضعیت کنونی آن ممالک با علاقه مندی خاصی شنیدند و به آن گوش فرا دادند.
استاد حیدری جوانان را به کسب علم و دانش و  وحدت و همدلی توصیه نمود و رمز ترقی و تعالی کشور را از طریق علم و دانش دانست.
جوانان نیز از اوضاع سیاسی ، اجتماعی، فرهنگی و امنیتی غور سخن گفتند و از جناب استاد و دیگر اساتید و بزرگان غوری در داخل و خارج مملکت تقاضا کردند که همیشه  حمایت ها و مشوره های علمی ومعنوی خویش را از آنان دریغ نفرمایند و از طرق ممکن  راهنما و مشوره دهندۀ  آنان باشند و از تجارب ودانش خویش ما را یاری فرمایند و چراغ راه ماباشند. استاد محمد عابد حیدری ، در حال حاضر درکشور ناروی  در انستتوت دیپلوماسی وزارت خارجه آن کشور مشغول تدریس می باشند و درعرصه های باستانشناسی نیز با گروهی از باستانشناسان آن کشور همکاری دارند.

X

به اشتراک بگذارید

نظر تانرا بنویسد

نوشتن دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

مطالب مرتبط

پیوند با کانال جام غور در یوتوب

This error message is only visible to WordPress admins

Reconnect to YouTube to show this feed.

To create a new feed, first connect to YouTube using the "Connect to YouTube to Create a Feed" button on the settings page and connect any account.