آرشیف

2015-2-4

الحاج مولوی محمد عدیم

دولت تــــــرا حمایه و ملت همکاری نخواهد کرد

 

 اگر نعش دوکس بردوش دارد   لئیم الطبع پندارد خان است   
روز یکشنبه مورخ  2/5/1390 جلسه بزرک جهت تامین امنیت سراسری ولایت وولسوالی ها در سالون ولایت غور برگزارشد و کلاء‌ محترم مردم در شورای ولایتی و تعداد  بزرگان ,علما وشخصیت های علمی و فرهنگی , جهادی و متنفذین اقوام از ولسوالی ها ونهاد های مختلف ولایت ؛ شرف حضور داشتند . ابتدأ آیات چند از قران شریف تلاوت شد . والی غور به سخن آغازکرد, گفت که موضوع بحث امروزروی علل عوامل نا امنی و راه های بیرون رفت از این معضله است  است ،اشتراک کننده درارایه نظر و بحث آزاد اند . یک تن از رئیس های دولتی و متنفذین قومی و جهادی مسکونه اصلی ولسوالی تیوره از نا امنی های ولسوالی تیوره و جنگ طالبان و جنگهای داخلی مردم و عدم اعتماد صحبت کرد . بعد شخصیت های علمی و جهادی  رئیس های دوایر دولتی از والی غور به دلیل که از درب بیرونی مقام ولایت تا منزل دوم تعمیر مقام ( دفتر کارش) توسط   PRT   ،اردو ملی و پولیس ملی که با استفاده از چند چین تانک داخلی و خارجی  با قطار افراد مسلح با ماشین دار های پیکا اسکورت می شود ؛ ابراز امتنان نمودند!!!  زیرا خون ابلق ، کبود ، سرخ ، سبز ، ار غوانی ، زعفرانی ، نارنجی ، طلائی و کبریت احمر آقای هیواد از خون  بیش از یک میلیون غوری با ارزش تر میبا شد وباید مصئون بماند وبه زمین نریزد, برایش گفتند جناب والی صاحب !  از مدت زمانی که در غور آمده اید تا حال تخم نفاق و شقاق را با زنده کردن خصومت های فراموش شده قوم گرائی پس بند و پیش بند و سائر عوا مل که جنگ زا است خلق نموده اید . مداخله شما بر کار سرک شما ل و جنوب دریای هر یرود داخل شهر چغچران نشان میدهد که خشونت را کشت کرده و تر ویج  میدهید و همیشه وقت آشکار ویا نهان گروه های تروریست و ترور گر و چپاول گران , دزدان مسلح غیر مسئول را حما یه میکنید. فرا تر از آن سیاست دوگانه شما از یک طرف به نگهداری چوکی که از کر زی پسر خاله تان گرفته اید می خواهید دولت را اغفال نموده و بفربید , همه دارایهای دولت را حیف و میل و مورد سوء استفاده قرارداده اید و از طرف دیگر همه اقوام نسبی و نزدیک و دو ستان خودرا به صفوف طالبان جا بجا کرده بازهم میخواهید به این سیاست خود از دولت و طالبان امتیاز گرفته و آینده سازی کنید ( نوش جانت خوب سیاست میکنید) جناب والی صاحب فساد و جیب پالی شما  ذریعه افراد گما شته شده و تعلیم یافته و مسلکی تان از ادارات و مردم با گرفتن دالر و افغانی و زمین الی بیچاره شراب و چرس سگریت نصوار از مردم غور به انواع مختلف آن … ولی با ابراز خوشی ازینکه از برکت (       ) و ابتکار خوب تان,  غور صاحب تولید خانه های شراب و سائر انواع مشروبات و دخانیات حرام شد .
و کلای محترم شورای ولایتی نیز اعتراض و انتقاد های بجا و تکان دهنده کردند درین اثنا یک تن از بقایای رجیم سابق و عده همکاری ازدیاد دزدان و قطا ع الطریق های مسلح را علیه طالبان داد که حرفش رد شد. در پاسخ حضار محفل گفتند, بهتراست که سگان مردم آزار در,دهات و شهر بسته شوند. مردم از دزد های دهات و شهر و قطعا الطریق ها در مسیر سرکها و کوه ها و راها رنج میبرند. به از دیاد دزدان ضرورت نیست همان تعداد سابقه دزدان جهت اذیت مردم کافی است.
 تنها والی غوربود ازدیاد دزدان را تائید کرد. متاسفانه, دوطرف قضیه نتوانستند یکی ازین دو پیشنهاد را به پایه اکمال و قانونمند شدن برسانند, والی غور بزرگان و شخصیت های جهادی را  حین سخن گفتن هدایت به سکوت و خاموشی میداد معذرت میخواست, گفت من والی غورهستم  از حق و حقگویی خوشم نمی آید همیشه و قت ازین ناحیه رنج میبرم و ازینکه شما جهادی ها از فساد و حیف میل اداره و داخل اداره شخص من و پول های کمیسیون صلح (دستر خانی ولسوالها و سائر و جوه مالی که علاوه بر آن روسای دوائر دولتی را جهت اخذ مبلغی پول لت وکوب و دشنام میدهم شما این حرف ها را میزنید توان و حصو له شنیده را ندارم) والی غور نا چار بهانه کرده جلسه را با سر صدا به بیراهه برد الی پیدا شدن میا نجی ها, والی غور که  به شکایتن نمودن عادت دارد از ارگان های کشفی و امنیتی شکایت کرد که من  را در ازدیاد نا امنی ها و اختلاف افگنی ها و انجام کارها ی غیر قانونی ارگان ها همکاری و هم آهنگی نمیکنند مایه نگرانی و تشویش است.
 تعداد در ارتباط شکایت جناب را حق به جانب دانستند و گفتند اطرافیان شما شمارا درین را ستا کمک زیاد تر کنند بدبختانه کمتر بچشم میخورند, جلسه از کنترول خارج شد حاضرین محفل با بسیار حرف های ساده و شفاف تکان دهنده جناب والی را فهما ندند که اززمان شما به پیش , والیان مقتدربا کفایت در ایت وبا ابتکار بودند وبا مناسب بودن شرایط اوضاع امنیتی توانستند با تحمل بسیار رنج و مشقت با جلب همکاری مردم و حمایه دولت و به یاری خداوند؛ در پست ولایت آبرومندانه بمانند سو در غور ولایت کند اما شما از همه اوصاف فوق خالی هستید  هیأت اگر به حالی خویش بیاید مشاوران و همکاران فریب دهنده تان و اطرافیان نزدیک و بچه خاله شما آقای کزری صاحب شما را ابتدا تداوی و بهوش آورند وبه لهجه که شما می فهمید شما را به فهمانند که مثل شخص شما در  غور که مردم آن بسیار مسلمان ومذهبی میباشند وبه طائفه و قوم  حمایت کننده شما و به صاحب سهم و حامی این پست مایه ننگ و خجالت است تجدید نظر لازم است, رعیت و مردم مجاهد غور از بودن این والی پر و خالی ناراض هستند؛ ناراض هستند.