X

آرشیف

 

برای زندگی موفقیت آمیز و سعادتمند در جهان معاصر که سیر پر شتاب و حیرت انگیز دارد، خود را باید با متتضایات زمان عیار ساخت و با آمادگی های بیشتر به جنگ زندگی رفت، درغیر آن زیر پای تهاجم بیگانه (چه بیگانه پرستان داخلی و چه بیگانگان مهاجم) له خواهیم شد.

در جهان پر رمز و راز و پیچده امروز با تفکر قدیمی نمی شود به جای رسید، اندکی خانه تکانی لازم است تا افکار پوسیده و به درد نخور را از ذهن خود دور انداخته و با تفکر نوین به مصاف زندگی رفت.

همان طوری که یک باغچه و بوستان نیازمند اصلاحات دست گل پرور باغبان است، تا زیبایی اش را به رخ تماشاچیان بکشد، امور زندگی نیز نیازمند آوردن اصلاحات و به روز رسانی است تا معایب و نواقص آن برطرف و کمال و جمال آن ظاهر شود تا بتوان با جهان و جامعه زندگی کرد و از مواهب آن لذت ها برد.

وقتی به پیرامون مان نظر می افگنیم می بینیم کم نیستند افرادی که به اصطلاح در تولد شان تأخیر کرده اند. آن ها از لحاظ فکری متعلق به قرون گذشته اند، اما از لحاظ جسمی درعصر حاضر نفس می کشند. این ها کسانی اند که ظرفیت و استعداد تغییر و تحول را ندارند، با جمود فکری که دارند، در جا زده اند و تغییر و تحول را در امور مادی و معنوی زندگی هرگز بر نمی تابند. و به جای لبخند به رخ زندگی، متأسفانه نیشخند می زنند.  این گونه افراد به همین منوال زندگی می کنند تا از جهان رفع زحمت کنند. این گونه افراد نه تنها که خود کدام پیشرفتی را در زندگی مشاهده نمی کند بلکه مانع پیشرفت دیگران نیز می شوند.

درهم تنیدگی زندگی در جهان معاصر چنان است که دیگر هرکسی برای خودش تنها نیست و یا هر کشور و ملت و جامعه، تافته ی جدا بافته از جهان و جهانیان نیست، بلکه زندگی ما متعلق به دیگران نیز است، هر حرکت خوب و زشت ما بر دیگران نیز تأثیرگزار است ، زندگی ما به اشکال مختلف متأثر از حوادث نیک و بد در جهان و پیرامون ما می باشد که در جریان است.

بنابرین خوشبخت و سعادتمند کسی است که نیاز زمان را درک می کند و خود را با مقتضیات آن عیار می سازد و از امکانات موجود به نفع خود و فرهنگ و جامعه سود می برد.

ازین رو لازم است تا آن چه را که از فرهنگ گذشته ی ما پسندیده و معقول و مطابق با زمان حال است را حفظ و آن چه که به درد نخور و مانع و رادع پیشرفت و ترقی و تعالی ما و اسباب خجالت و شرمندگی ما و جامعه ی ما نزد جهانیان می شود را باید دور ریخت.

به نظر من اصرار بر چیز های بیهوده به اصطلاح ” آب در هاون کوبیدن” است، ازین رو لازم است تا هر از چند گاهی در گفتار و کردار خود تجدید نظر کنیم، وضعیت زندگی خود را تحلیل کنیم، نقاط قوت خود را حفظ و نقاط ضعف را به قوت تبدیل کنیم، تهدید ها را شناسایی و آن را دفع کرده و فرصت ها را مغتنم بشماریم، تا بتوان از کارزار زندگی پیروزمند بدر آمد. و چه بهتر که با شاعر این بیت من باب تذکر و بیدار باش همآهنگ شویم:

برو قوی شو اگر راحت جـــهان طلبی

که در نظام طبیعت ضعیف پامال است

با آرزوی موفقیت

 

خواجه محمد نعیم قادری

دوشنبه 2 ماه اسد 1403

دالاس – تکزاس، امریکا

 

و دیگر این نکته را باید دانست که درجهان هیچ چیز مجانی وجود ندارند، یعنی اگر کسی چیزی را به شما مجانی یا رایگان داد، بدانید که در آینده دو برابر آن را از شما خواهد گرفت.

 

X

به اشتراک بگذارید

نظر تانرا بنویسد

نوشتن دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

مطالب مرتبط

پیوند با کانال جام غور در یوتوب

This error message is only visible to WordPress admins

Reconnect to YouTube to show this feed.

To create a new feed, first connect to YouTube using the "Connect to YouTube to Create a Feed" button on the settings page and connect any account.