آرشیف

2015-1-31

الحاج فضل احمد کوهستانی

خطاب من بـــــــه جوانان و روشنفکران در ولایت غور

عزیزان  وآینده سازان  سلام ودرود بر شما :
ولایت غور از زیر خاکستر عقب مانی سر بر آورده وشریک کاروان تمدن امروزی شده است وبه تلاش همه غوری ها نیازمند است تااین قافله نو پارا حمایت نماهیم   واین حمایت ممکن نیست جز به اخلاق وحسنا ت حمیده ودرایت وکاردانی  ودانش مندی جوانا ن وروشن فکران وتحصیل کرده گان غور که الحق عزیزان ما دارای این صفات حمیده هستند . وروی سخن من درین نوشته کوتا ه منحیث یک موی سفید وبزرگ قوم به همه قلم به دستان است تا عفت قلم وکلام را در نظر داشته همیشه خوب به نویسندو نا به سامانی های اجتماع را با بهترین کلمات  که شایسته یک انسان خوب است نکوهش کنند هیچ زمانی دست تعرض به آبروی هموطنان خویش دراز نه نمایند  . ودلیل بیان اشارات من این است که  چندی قبل یک نوشته توهین آمیز به نام شب نامه در مرکز غور پخش شد که واقعآ شایسته یک انسان نمی باشد ومن تعجب کردم که انسان واین قدر بد زبان در غور وجود ندارد وبهر صورت یکی از کسانی که هجو شده بود من بودم وجای تعجب من این جاست که عقده مند ترین انسان در روی زمین این شخص بوده است که الحق بر میگردد به تربیه فامیلی واخلاق موصوف وهمکاران اش .
عزیزان : من از عنفوان جوانی  ندای جهاد را لبیک گفتم ومردانه در سنگر علیه دشمنان اسلام ووطن رزمیده ام صد ها نفراز  هم سنگران وهمراهانم شهید ومعلول شده اند بعد از پیروزی جهاد در پست های مختلف نظامی منحیث یک فرمانده جهادی اجرای وظیفه نموده ام وبعد آن برای یک دوره وکیل در شورای ولایتی غور بوده ام  در طول دوران جهاد وبعد آن با هیچ گروه ودسته نه جنگیده ام  ودست به خون هیچ بی گناهی آلوده نکرده ام همیشه ساحه تحت قیادت من امن  ترین ساحه برای مردم بوده و می باشد  با تمام اقوام مختلف غور روابط بسیار دوستانه دارم . دست به چور وچپاول هیچ آفریده نزده ام همیشه به مردم به بزرگان وموی سفیدان به جوانان و روشن فکران احترام قایل بوده ام ومن تا فعلا مردانه زندگی کرده ام واین نوشته سند برائت من نمی باشد ومن حقیقت را بازگو می نمایم وکسانی که از من شناخت دارند این موضوع را خوب می دانند ومن بازهم منحیث یک موی سفید به آن عده عزیزان که قلم فرسائی می نمایند وچیز های بد برای هم وطنان خویش می نویسند  خطاب می نمایم که حد اقل خوب فکر کنند وخوب به نویسند تا آینده گان بر خوانند وعبرت ها گیرند. واز سوی دیگر سخن چینی از جمله گناهان کبیره در اسلام است وعمل کننده آن باید توبه کند ودیگر گرد این کار نگردد  زیرا در دنیا وآخرت در خسران قراردارد .
 
عزیزان من :
غور ولایتی است که حکومت ها به آن توجه نکرده اند وهرکس که آمده به چاروغ وچپات ما خندیده ورفته است  واین وظیفه غوری ها است تا منسجم شوند وتلاش نمایند تا برای آبادی غور ممد واقع شوند اختلاف وپراگندگی باعث زیان های بی شمار برای مردم غور میگردد تجربه ها نشان داده که به اثر این نفاق ها بین مردم غور عظمت دیرینه وشکوه تاریخی غور کمرنگ شده است , کسی ما را ایماق , کسی ما را تاجک , کسی مارا پشتون وکسی ما را هزاره می خوانند وهیچ کس به داد ما نمی رسد . ما هنوز برق نداریم , ماهنوز یک کیلومتر سرک پخته اساسی نداریم  نه در کابینه نفرداریم ونه در مقامات داخل وخارج افغانستان کسی از غوری ها وظیفه دارد , استعدا د های غوری ها همه نا شناخته باقی مانده است . وضع رقت بار اقتصاد ضعیف مردم غور را خود می دانید زیرا همه گی از خانه واده های فقیر  وپا بر هنه هستیم . از درودیوار غور فقر وفاقه وفلاکت می بارد  . عده کمی از غوری ها باسواد وتحصیل یافته اند وآن های که تحصیل یافته هستند بسیار اندک اند در مرکز غور تجمع نموده اند وبرای کار وارتقای ظرفیت خویش قدرت سفر واجرای وظیفه در هیچ ولایتی را ندارند وبر علاوه در مرکز غوریک اتحاد درستی را تشکیل نداده اند بلکه به دسته ها وگروه های مختلفی تقسیم شده اند که در صورت دوام این تشکل های قومی وسمتی وگروهی وحزبی  نفاق وفتنه در غور به اوج خواهد رسید .
تذکرات من از ناچاری است زیرا تحمل چنین وضعی بسیار اسف ناک ودرد آور است واز همه عزیزان تقاضا دارم که توصیه های این  خدمت گار وموی سفید خویش را در نظر داشته باشند تا ما وآینده گان به نسل برومند وبالنده افتخار نماهیم ونسل بالنده وبرومند کسانی اند که هم به خود احترام دارند وهم به دیگران .
به امید موفقیت شما